EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt
Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP)
EFOP-3.1.11-19-2020-00001
Kedvezményezett településeken működő állami fenntartású köznevelési intézmények munkájának támogatása
Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP)
EFOP-3.1.11-19-2020-00001
Kedvezményezett településeken működő állami fenntartású köznevelési intézmények munkájának támogatása
I. Projekt alapadatok
Projekt megnevezése: Kedvezményezett településeken működő állami fenntartású köznevelési intézmények munkájának támogatása
Projekt azonosítószáma: EFOP-3.1.11-19-2020-00001
Szerződött támogatás összege: 6 429 735 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Megvalósítás időtartama: 2020. szeptember 01. - 2021. április 30.
Projekt státusza: megvalósítási szakasz
Kedvezményezett neve: Klebelsberg Központ
II. Projekt célja
A projekt célja a kedvezményezett településlistán szereplő településen működő állami fenntartású köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok, valamint a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak esetében az említett intézményekben tanuló diákokkal kapcsolatos pedagógusi feladatok támogatásával a tanulói lemorzsolódás visszaszorítása. A végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzésének egyik legalkalmasabb módja a diákok tanulási kedvének, kíváncsiságának ébrentartása, továbbá rendkívül fontos a pedagógiai munka elismerése és ösztönzése is. A projekt elismeri, hogy a kollegák többlet időt és figyelmet fordítanak a tanulókra az esetleges lemaradások kompenzációjáért.
III. Projektben vállalt feladatok
A fejlesztés keretben megfogalmazott cél elérése érdekében az állami fenntartású köznevelésben résztvevő szereplők feladatinak összehangolása és egyértelmű meghatározása szerint az alábbi tevékenységek elvégzése fog megvalósulni a fejlesztés ideje alatt.
Az intézmények részéről
• a 2020. március 16-tól bevezetésre került tantermen kívüli digitális munkarend miatt az érintett intézmények a 2020/2021-es tanévre kidolgozott munkatervbe és a tanmenetükbe beépítik a 2019/2020 tanév digitális munkarendjében érintett és feldolgozott tananyagok rendszerezését és áttekintését, illetve a 2020/2021-es tanév tanmenetében külön figyelmet kell fordítaniuk a digitális munkarendbe történő eredményes bekapcsolódáshoz szükséges – különösen a digitális oktatás szempontjából releváns – kompetenciák megerősítésére.
• az intézményvezetők koordinálják a projekt feladatokat, jelzik az esetleges gondokat, gondoskodnak a projekten belüli információramlás zavartalan fenntartásáról.
A bevont pedagógusok részéről:
• a lemorzsolódás csökkentése érdekében olyan módszertanokat alkalmaznak az általuk megtartott órákon, amelyek segítségével élményszerűvé teszi az oktatást és növelik a tanulók sikerélményeit.
• kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a tanórákon végzett munka eredményeképpen a tanórákon az igazolatlan hiányzások száma ne növekedjenek.
• a projektben végzett feladatokat a KRÉTA rendszerben rögzítik.
• erősítik a tanulók digitális kompetenciáit.
• a tantermen kívüli, digitális munkarend során feldolgozott tananyagokhoz kapcsolódóan az alábbi feladatokat végezik el:
o felmérés elvégzése - osztályközösségenként és tantárgyanként;
o felmérés kiértékelése - meg kell határozni az ismétlés tematikáját és időkeretét
o a tananyag áttekintése, ismétlése;
o ismétlés visszamérése.
A bevont nevelő és oktató munkát segítő alkalmazottak részéről:
• a pedagógusok jelzése alapján az érintett tanulókkal egyéni esetkezeléseket valósítsanak meg.
• hatékonyan támogatják a pedagógusok munkáit.
• hozzájárulnak a tanulóközpontú nevelési folyamathoz.
• a projektben végzett feladatokat a KRÉTA rendszerben rögzítik.
A tankerületi központok részéről:
• az érintett intézmények munkáltatói joggyakorlójaként hozzájárulnak a projekthez történő csatlakozáshoz.
• szakmai koordinátorokat biztosítanak.
• együttműködnek a Klebelsberg Központtal a projekt végrehajtásában.
• adminisztrációs feladatokat végeznek.
A Klebelsberg Központ részéről:
• biztosítja a projekt menedzsmentet.
• szakmai irányítás keretében gondoskodik a projekt végrehajtásáról.
• ellátja a projekthez kapcsolódó pénzügyi feladatokat.
• biztosítja a KRÉTA rendszer fejlesztését a kapcsolódó adatbázisok kialakítását és fenntartását.
• biztosítja a bevont kollegák részére a projekttel kapcsolatos tájékoztatást.
• Help-desk funkciót biztosít.
• ellátja a projekt teljes adminisztrációját.
• kapcsolatot tart az Irányító Hatósággal.
• biztosítja a kötelező tájékoztatást és kommunikációt.