Rétvári: határokat léphetünk át a digitális oktatással

Publikálva: 2017. szeptember 20.

Az esélykülönbségek felszámolására és az államhatárokon átlépésre kínál lehetőséget a digitális oktatás - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a jövő héten első alkalommal megrendezendő Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) szerdai budapesti beharangozó sajtótájékoztatóján.

Rétvári Bence megjegyezte: egy nehezebb és egy jobb helyzetű iskola "ugyanazt a tartalmat ugyanazokkal az impulzusokkal tudja ugyanabban a digitális környezetben átadni", az oktatási anyagok pedig a határon túl, akár a diaszpórában élő magyar gyermekek számára is elérhetők.

Ami a nemzeti köznevelési portálra felkerül, az mind ingyenesen elérhető tartalom, mert a közjót építi, a közös tudásunk része - hangsúlyozta az államtitkár, fontosnak nevezve, hogy így a korábbinál sokkal többen juthatnak hozzá ezekhez az anyagokhoz.

A digitális tananyagok a digitális nemzetegyesítésnek is fontos részei - fogalmazott Rétvári Bence, aki kiemelte a közös tudás, műveltség összekötő erejét.

Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos közölte: a kormány által tavaly elfogadott digitális oktatási stratégia kidolgozását és végrehajtását teljes körű szakmai egyetértés övezi. Hozzátette, hogy a világ kevés államában van ilyen program.

Hangsúlyozta: a kormányzat szándéka az, hogy minden magyar polgár a digitális átalakulás nyertesévé váljon, a folyamat során pedig ne keletkezzenek újabb, ezúttal digitális megosztottságok.

Két-három év múlva az eszközellátottság tekintetében nem lehet majd a magyar köznevelési, szakképzési intézményekre ráismerni - jelentette ki a miniszterelnöki biztos, megjegyezve, hogy a hazai rendszer büszkén vállalhatja az összevetést az osztrákkal, a hollanddal vagy a finnel.

Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke az eseményen arról beszélt, hogy egy tavaly indult, 2020-ban záruló uniós projekt keretében 45,3 milliárd forintból hajtanak végre 70 ezer informatikai eszköz beszerzéséből, pedagógiai módszertani programokból és wifi-hálózatok kiépítéséből álló fejlesztést.

Hozzátette: a közép-magyarországi régióban ezt 7,5 milliárdos hazai forrásból finanszírozott program egészíti ki.

Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetője a sajtótájékoztatón közölte, jövő pénteken a Budapesti Műszaki Egyetem informatikai karának épületében három helyszínen, 35 előadóval 32 digitális mintaórát mutatnak be az érdeklődő diákoknak, pedagógusoknak és szülőknek.

Kitért arra, hogy a program októberben jövő áprilisig tartó, minden tankerületet érintő országjárásra indul.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató v05

Navigáció