LEGO Robotok az oktatásban

Publikálva: 2016. május 6.

Hazánkban is nagy sikerrel használják az iskolák a LEGO Robotokat. Az új lehetőséggel a diákok játékosan tudják fejleszteni programozási készségeiket. A gyerekek körében nem csak népszerű a program, de kreativitását már nemzetközi versenyeken is elismerik.

Régóta ismert a programozásnak az oktatásban betöltött fontos szerepe, ugyanis nagyon jól fejleszti az algoritmikus gondolkodást. Ami újdonság a LEGO fejlesztésében, hogy a diákok a gyakorlatban, egy népszerű játék segítségével, teljesen új dimenzióban láthatják viszont programozásuk eredményét.
Hatalmas előnye a klasszikus módszerekhez képest, hogy a rendszer gyermekbarát grafikai elemekből álló programnyelven használható. A különböző korosztály számára kifejlesztett termékcsomagokhoz, a LEGO elemek mellett, kidolgozott és nemzetközileg kipróbált tananyagrendszer is tartozik.
A LEGO Education divíziója két korcsoportnak fejlesztett ki programozható robotokat oktatási célra. Az alsósoknak a „WeDo” névre keresztelt kis robotot, a felső tagozatok és a középiskolák számára pedig a Mindstorms robotokat javasolják. 
Pár évvel ezelőtt még csak néhány iskola használta ezeket az eszközöket a programozás oktatásánál, de mára ez a szám 80 felé emelkedett, szakköri vagy akár tanórai keretben.. Az utóbbi évek lelkesedése nem csak a gyerekek körébe tapasztalható. A pedagógusok és a szülők is támogatják az új módszert..
Ezt a növekedést a technikai fejlődés mellett több pozitív hazai hatás is segítette. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a témában megjelent egy magyar nyelvű tankönyv és feladatgyűjtemény, a másik a hazai diákcsapatok országos és világversenyeken való kiváló szereplése. 2015 novemberében Doha-ban került megrendezésre a WRO (World Robot Olympiad) világbajnoki döntő, ahol a Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium „LE(t's)GORoboGo” nevű csapata a kiváló, 15. helyezést érte el, 53 ország 88 csapat közül.

 
(foto: www.hdidakt.hu)



Menü

Klebelsberg Központ

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Navigáció