Elnököt választott a Nemzeti Pedagógus Kar

Publikálva: 2016. június 26.

A kormány azon dolgozik, hogy az őszi tanévkezdésre az iskolák érezzék a változások kedvező hatását, és szeptemberben egy jobban működő iskolarendszerben kezdődhessen meg a tanítás - közölte Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) szombati budapesti országos küldöttgyűlésén. A küldöttek Horváth Pétert, az eddigi elnököt választották újra a testület vezetőjének.

Palkovics László megköszönve az NPK-nak a köznevelési kerekasztalon végzett munkáját, a Nemzeti alaptanterv, a kerettantervek átalakítására vagy a pedagógusképzés ügyére utalva elmondta: lesznek olyan átalakítások, amelyeket nem lehet rövid idő alatt végrehajtani. Az államtitkár úgy fogalmazott, soha ilyen közfigyelem nem irányult a közoktatásra, mint elmúlt hónapokban, és a köznevelési kerekasztal ülésen mindenki véleményét meghallgatták. Palkovics László szerint a NPK a kerekasztal legfontosabb tagja, hiszen a kar képviseli a leginkább a pedagógusok véleményét, illetve szorgalmazza azokat a változtatásokat, amelyeket közösen kell végrehajtani.

Pölöskei Gáborné, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ vezetője köszöntő beszédében kiemelte: a pedagóguskar mára összeállt, és tudja, hogy mit akar. Hozzátette: a köznevelési kerekasztal tanácskozásaival előrébb jutott a közoktatás, az állami intézményfenntartó pedig azon dolgozik, hogy megadja a kereteket, megteremtse az oktatás biztonságos környezetét. Ehhez a feladathoz a kormány biztosítja a szükséges forrás.  Az elnök hangsúlyozta: olyan szabályozók kellenek, amelyekkel biztonsággal el lehet indítani a következő tanévet, hogy a közoktatás minden szereplője pontosan tudja a felelősségét, a lehetőségeit és a feladatát.

Az NPK országos küldöttgyűlése egyhangúlag újra Horváth Pétert választotta meg elnöknek, aki egyedüliként indult a posztért, az elnökhelyettes Iszák Tibor lett. Horváth Péter köszöntőjében bizalmat kért a további munkához, hiszen - mint mondta - a kart érdemes bevonni a döntés-előkészítésbe, beépíteni javaslatait és meghallgatni véleményét. Az régi-új elnök szerint, azon lesznek, hogy hangjuk minél több olyan emberhez eljusson, aki elkötelezetten kívánja szolgálni a pedagógusok érdekét egy hatékonyabb oktatási környezet kialakításáért.

MTI/KLIK

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció