A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ uniós támogatással a „Testmozgás az Iskolában (TE IS) program a gyakorlatban” projekt keretében országszerte 144 általános és középiskolában valósít meg testmozgásra és közös játékra ösztönző programokat, amelyek célja, hogy erősítsék a befogadás és az önkéntesség értékeit. A projekt során diákönkéntesek segítenek az élményszerű programok megtervezésében és kivitelezésében.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ különös figyelmet szentel az egészséghez kapcsolódó testmozgás növelésére, és fontosnak tartja a mozgás és a sportolási lehetőségek megteremtését az iskolákban. A mozgás, illetve a mozgáskultúra fejlesztésével a gyerekek közösségi élményeket szerezhetnek, miközben megtapasztalhatják a csapatmunka fontosságát, élményt szerezhetnek saját határaikról, képességeikről, s ezáltal egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy egészséges felnőttekké váljanak.
A 144 általános- és középiskolában 700 millió forint uniós támogatásból megvalósuló „TE IS Program” legfőbb célja, hogy a közösségi programokban azoknak a gyerekeknek a részvételét ösztönözze, akik hátrányos helyzetű települések iskoláiban tanulnak vagy maguk is hátrányos helyzetben vannak. A „TE IS” iskolai programok során a gyerekek a tanítási órákon kívül diákönkéntesek irányításával, támogatásával játszhatnak és sportolhatnak együtt az iskolákban, ezáltal a kötelező testnevelés órák mellett élményszerű, közösségi, a társas kohéziót erősítő eseményeken is részt vehetnek.
A „TE IS Program” szakmai vezetője, Simonné Goschi Gabriella szerint „a program koncepciójának alapja, hogy a „TE IS Program” keretében a gyerekek védett környezetben, játékosan sajátítsanak el fontos készségeket, miközben a csapatmunka mentén valódi bizalmat és elfogadást élnek meg társaik és önmaguk iránt. A programban a gyerekek tapasztalatot gyűjtenek munkaszervezés, irányítás, támogatás, segítségnyújtás és hatékony kommunikáció területén. Megélik, hogy a saját maguk által alkotott szabályok betartása és a társak kreativitása éppúgy fontos a közös alkotás során, mint saját véleményük és gondolataik megjelenítése és érvényesítése. A játékszervezés és a programalkotás során a gyerekek színesítik az iskolai élet mindennapjait és növelik a mozgásos lehetőségek számát önmaguk és diáktársaik számára egyaránt.”
A „TE IS Program” koncepcióját és módszertani alapjait a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) fejlesztette ki. Azon felül, hogy az MDSZ a módszertani fejlesztés mellett megvalósította a program résztvevőinek képzését (trénerek, mentorpedagógusok), az iskolai megvalósításban szakmai együttműködő partnerként vesz részt. A trénerek és mentorpedagógusok abban segítenek, hogy a „TE IS” csapat diákjai minél hatékonyabban meg tudják tervezni, meg tudják valósítani saját „TE IS” mozgásprogramjukat, ezzel színesítve és aktivizálva az iskola légkörét, kultúráját.
A tanítási órákon kívüli foglalkozásokhoz a projekt megfelelő sport- és szabadidős eszközöket biztosít, valamint olyan multimédiás eszközök is a diákok rendelkezésére állnak majd, amik az élményeik, tapasztalataik alternatív megjelenítésében (sportújságírás, riportok készítése, videós és hanganyagok összeállítása) szintén segítségükre lehetnek. A közösségi léthez szükséges kellékeket (pl. babzsákokat, átalakítható bútorokat) szintén tartalmazza az a „TE IS Kuckó”, amely a diákok saját alkotó és munkaterepévé válik a projekt során.