A beavatkozást igénylő iskolák támogatása
Az intézményi fejlesztés 171 olyan nehéz helyzetben lévő iskolában valósul meg, ahol a tanulók a kompetenciaméréseken az országos átlag alatt teljesítettek, magas a hátrányos helyzetű diákok aránya, és az iskola eddig kimaradt a pályázati forrásokból. A fejlesztés oktatási eszközök beszerzésével és segítő szakemberek bevonásával, szakmai programok szervezésével, modern pedagógiai módszerek bemutatásával, és bevezetésének támogatásával történik. A segítők a helyi pedagógusokkal együttműködve alakítják ki a fejlesztés irányait. A kiválasztott intézmények személyre szabott szakmai támogatást kapnak a fejlesztendő területek meghatározásában és a megvalósításban.
A fejlesztés a nehéz helyzetű iskolák diákjainak nyújt lehetőséget az élményszerű tanuláshoz, képességeik kibontakoztatásához és a versenyképes tudás megszerzéséhez.
A fejlesztési módszerek fókuszában az alábbi témakörök állnak:
- a tanulók pályaválasztása
- szabadtéri programok és mindennapos testnevelés
- tanórán kívüli környezettudatos tevékenység
- közlekedési ismeretek, egészségfejlesztés és elsősegélynyújtás
- hatékony tanulási módszerek
- korai iskolaelhagyók, lemorzsolódók számának csökkentése
A KLIK a projekt keretében az intézményi fejlesztések módszereit és tapasztalatait összegyűjti, és az állami nevelési-oktatási intézmények számára egy tudásmegosztó hálózaton keresztül elérhetővé teszi, annak érdekében, hogy azok az aktuális fejlesztésből kimaradt iskolákban is alkalmazhatóak legyenek.
A fejlesztésben résztvevő intézmények kiválasztásában az alábbi szempontok érvényesültek:
- az iskolának legalább 100 tanulója van
- magas a hátrányos helyzetű tanulók aránya
- átlagnál alacsonyabb kompetenciamérési eredmények születtek
- az elmúlt 5 évben az iskola kimaradt a releváns pályázati forrásokból
Kapcsolódó cikkek: