Tanévkezdés - Varga Mihály: a családok és az oktatás fejlesztése áll a kormány értékrendjének középpontjában

Publikálva: 2021. augusztus 31.

Budapest, 2021. augusztus 31., kedd (MTI) - A családok támogatása, az oktatás fejlesztése és a környezet jobbá tétele áll a gazdaságpolitika, a kormányzás értékrendjének középpontjában - erről a pénzügyminiszter beszélt Budapest legújabb iskolája, a II. kerületi Gyermekek Háza új épületének átadásán kedden.

Varga Mihály, aki egyben a térség fideszes országgyűlési képviselője, azt mondta, háromszor annyi forrás áll rendelkezésre oktatási célra, a családok támogatására idén, mint 2010-ben. Hozzátette: a kormány évről évre többet fordít az alapfokú és a középfokú oktatásra; ezek a források az elmúlt tíz évben 735 milliárd forinttal emelkedtek.

Közölte, jelenleg kilencszáz oktatási intézmény korszerűsítése, bővítése zajlik, és ezek között van a II. kerületi Völgy utcai iskola. Elmondta, a kormány 5,3 milliárd forintos támogatása nemcsak azt tette lehetővé, hogy új épületbe költözzenek, hanem azt is, hogy az intézmény gimnáziumi tagozattal bővülhessen.

A koronavírus-járvány és az annak nyomán járó komoly kihívások nem változtattak azon az elven, hogy továbbra is "a legfőbb alapérték a család" - hangoztatta. Hozzátette: a kormányzati munka középpontjában továbbra is a családok erősítése, a gyereknevelés támogatása és - következő lépcsőként - az egyre magasabb szintű oktatás biztosítása áll.

Elmondta, a II. kerületben 27 év után most először vehettek birtokba új iskolaépületet a gyerekek és a pedagógusok. Örömtelinek mondta azt is, hogy a városrészben növekszik a gyerekszám, és egyre többen jelentkeznek a - sikeres oktatási programmal rendelkező - Gyermekek Háza iskolába is.

A képviselő a II. kerületet az elmúlt években érintő jelentős fejlesztések között említette a Szent Angéla ferences gimnázium bővítését, a Szent Ferenc kórház felújítását, az irgalmasrendi kórház, valamint a Millenáris kibővítését.

Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár ismertetése szerint az intézmény felújítása, új épületbe költöztetése, amelyről még 2017 végén döntöttek, mintegy 5,3 milliárd forintba került.

Mint mondta, a II. kerületi beruházás nem egyedülálló; szerte az országban mintegy kilencszáz helyszínen végeztek fejlesztéseket hazai és uniós forrásokból, összességében 350 milliárd forint értékben.

Értékelése szerint a Völgy utcai, egyedi működési engedéllyel rendelkező speciális intézményben olyan útmutató pedagógiai munka folyik évtizedek óta, amely jó példa lehet számos más intézmény számára.

Erre utalva arról beszélt, gyakran éri az a kritika őket, hogy az állami intézményi fenntartás homogenizáló, egyeniskolákat készít. Az államtitkár ezzel a véleménnyel szemben úgy látja, nincs két egyforma iskola Magyarországon, legyen az bármilyen fenntartású is.

A II. kerületi iskolára utalva megjegyezte, "tudunk olyan csodát" is, hogy állami fenntartásban működik egy speciális, egyedi működési rendű - korábbi nevén alternatív programmal bíró - intézmény, amely pedagógiai elveit tekintve nem szokványos, mégis modellértékű.

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke is arról beszélt, bízik abban, hogy az iskola mintegy harminc éve elindított szakmai programja még jobban ki tud majd teljesedni az új épület átadásával. Szerinte a Völgy utcai "egyedi" iskola "olyan példakép, amiből sok kellene".

Elmondta, mióta elnökként dolgozik, az SNI- (sajátos nevelési igényű), illetve a fogyatékossággal élő gyerekek ellátása mindig prioritást élvez. Szerinte a gyerekeknek akkor tudnak a legtöbbet adni, ha integrációban nevelik őket, mert így élhetik meg a legnagyobb elfogadást. Hozzátette: szeretné, ha a Völgy utcai iskola programja - melynek egyik eleme, hogy az osztályokba meghatározott számú fogyatékossággal élő gyerek is jár - jó gyakorlatként terjedne az országban.

A Klebelsberg Központ elnöke az iskola szakmai programját értékelve úgy fogalmazott: biztos abban, hogy az ebben az intézményben felnövekvő, onnan kikerülő gyerekeknél egészségesebb szemléletűek kevesen lesznek.

Azt hangoztatta, a nevelés, az oktatás nemcsak tanulásról, sportról, művészetekről, fejlesztésekről, hanem egymás elfogadásáról, a szeretetről szól.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Navigáció