SAJTÓKÖZLEMÉNY-Stabil a tankerületek anyagi helyzete - Reagálása a FŐSZEGY vádjaira

Publikálva: 2017. június 30.

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Visszautasítja a Klebelsberg Központ a Fővárosi Szülők Egyesülete a Gyermekekért (FŐSZEGY) nevű szervezet állításait arról, hogy másolópapírra és krétára szednek pénzt az állami intézményfenntartók a szülőktől táboroztatás címén. Ezek a megjegyzések minden alapot nélkülöznek, a régi kliséket ismételgetik, és egyetlen célt szolgálnak: heccelni a közvéleményt és a szülőket, nem törődve azzal, hogy valótlanságokat tartalmaznak. A valóság ezzel szemben az, hogy a fenntartói feladatokat ellátó tankerületi központok rendelkeznek a feladataikhoz szükséges költségvetéssel, és minden alapvető eszköz beszerzése folyamatosan és rendben megtörténik. Az előttünk álló időszakban a fenntartók elvégzik a szükséges karbantartási munkálatokat az iskolákban, hogy a diákok szeptemberben szép, kulturált környezetben kezdhessék meg a következő tanévet. A FŐSZEGY közleményének állításával ellentétben a tankerületi központok nem szerveznek táborokat, hiszen a gyermekvédelmi törvény értelmében a tanítási szünetek ideje alatt a települési önkormányzatok biztosítják az igények alapján a diákok felügyeletét. Az iskolaépületekben az intézmények által szervezett táborokból befolyó bevételeket az intézmények a saját igényeiknek megfelelő fejlesztésekre fordíthatják, nem pedig a működési feladatokra, amelyeket a fenntartó teljes egészében finanszíroz. Ahogy eddig, úgy ezután is transzparens és jogszerű módon működnek a tankerületi központok, amelyek a szülőket is partnernek, és nem pénzügyi forrásnak tekintik. Felhívjuk a FŐSZEGY figyelmét, hogy az állami intézményfenntartás szervezeti modellje lényegesen megváltozott, 2017. január elsejével 59 tankerületi központ végzi a fenntartói tevékenységet, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) pedig megszűnt.  

 

 

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Navigáció