Rendben zajlanak az átsorolások

Publikálva: 2013. szeptember 26.

A pedagógusok bérátsorolására a pedagógushivatást támogató rendszer szeptember 1-jei bevezetése miatt kerül sor, amely országosan 160 ezer pedagógusnak átlagosan 35-80 ezer forint bérnövekedést jelent.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ pedagógusai a tankerületeken keresztül kaptak tájékoztatást az átsorolások menetéről, a tankerületi igazgatók minden felmerülő kérdésre részletes  választ adtak.
Az új illetménytáblákat a Köznevelésért Felelős Államtitkárság július végén közzétette, a törvénymódosítás és a kormányrendelet augusztus végén megjelent, így minden pedagógus az átsorolás megkezdése előtt hetekkel korábban tájékozódhatott arról,  mennyivel nő majd a fizetése.

A átsorolás, - melynek szeptember 25-i feldolgozottsága 99,97%-os - a Magyar Államkincstár illetmény-számfejtő rendszerében történik.  Az új illetményrendszer bevezetése jogszabályon alapul, ezért az is megkapja a magasabb bért, aki az ezt megállapító okirat aláírását megtagadta.  Tehát nem igaz az az állítás, hogy aki nem írja alá, vagy  nem veszi át, nem kap fizetést.

A kinevezési okirat nem tartalmaz belépési nyilatkozatot a Nemzeti Pedagógus Karba. pusztán tájékoztatást ad arról, hogy a törvény erejénél fogva válnak az önkormányzati és állami intézmények pedagógusai  automatikusan a Kar tagjaivá.

Az átsorolások célja a  pedagógushivatást támogató  rendszer részeként az értékálló, 2017-ig  folyamatosan emelkedő új bérezés  bevezetése. A kormány a pedagógusok nagyobb anyagi, erkölcsi megbecsülésével egyértelműen elismeri munkájuk társadalmi jelentőségét.

Idén a központi  költségvetés 32.5 milliárd forint többletforrást biztosít a pedagógusok béremelésére.  A munkáltató pozitív visszajelzéseket kap a tanároktól annak ellenére, hogy sokan ellenkező híresztelésekkel akarják  kisebbíteni azt, a magyar emberek munkájának köszönhető eredményt, ami lehetővé tette a pedagógusok bérének jelentős emelését.

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató v05

Navigáció