SAJTÓKÖZLEMÉNY - Reagálás a tanárhiánnyal kapcsolatban megjelent cikkekre

Publikálva: 2017. október 21.

SAJTÓKÖZLEMÉNY

A Klebelsberg Központ sajnálattal vette tudomásul, hogy ismételten a pedagógusok heccelésére használták fel a szakszervezetek azt az információt, hogy egyes esetekben a szakórákat túlórákkal látják el a pedagógusok. A fogalmi tévedéseket, pontatlanságokat és csúsztatásokat tartalmazó cikkek veszélyeztetik a feladatellátás biztonságát, a diákok mindenekfelett álló érdekeit. A szakszervezeti vezetők nyilatkozataival ellentétben a valóság az, hogy minden elrendelt túlóráért megkapják a pedagógusok a jogszabályok által meghatározott díjat. A túlórák egy része ráadásul nem betöltetlen álláshelyet jelent, hanem intézményenként különböző tantárgyakhoz kapcsolódó 3-4 többlet órából állnak össze. Ezért hiába adnak ki összességében egy-egy pedagógus státuszt iskolánként, mivel a 7-8 szakos végzettséggel rendelkező tanár meglehetősen ritka, így nincs más megoldás, mint elrendelt túlórákkal vagy óraadói megbízással ellátni a feladatot. Azok az állítások, hogy egyes iskolák bármilyen szakos tanárt keresnek, mert akkora a probléma, egyszerűen hazugságok. A Népszavában megjelent cikkben a Sarkadi Általános Iskolát említik példaként, miközben az álláshirdetésben matematika-bármely szakos tanárt keres az intézmény, ugyanis matematika órák tartására keresnek pedagógust. A Klebelsberg Központ és a tankerületi központok támogatják az iskolákat a feladatellátás biztosításában, segítik őket az üres álláshelyek betöltésében. A Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Programmal, amelyre idén kétszer annyi tanár szakos jelentkezett, mint a korábbi években, és a pedagógus életpályamodellel a kormány bizonyította, hogy eltökélt a tanári hivatás megbecsültségének visszaállítására, vonzóvá tételére. Az intézkedéseknek köszönhetően jelentősen megnőtt a pedagógus szakokra felvett hallgatók aránya. A Klebelsberg Központ bízik abban, hogy a jövőben az érintett szakszervezetek a tényeken alapuló nyilatkozatokat tesznek.

Klebelsberg Központ

Stratégiai és Kommunikációs Főosztály

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció