Miniszteri biztos: stabil a köznevelés helyzete

Publikálva: 2017. augusztus 24.

Stabil a köznevelés helyzete Magyarországon, biztonságos tanévnek nézünk elébe - mondta a pedagógusképzés, a pedagógus-továbbképzés és a köznevelési ágazati-szakmai stratégiák fejlesztésével kapcsolatos feladatok koordinációjáért felelős miniszteri biztos csütörtökön Kaposváron.

    Sipos Imre az Oktatási Hivatal (OH), az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Klebelsberg Központ húsz helyszínen tervezett országos szakmai tanévnyitó konferenciasorozatának első állomásán úgy fogalmazott: az intézményfenntartók felkészültek a 2017/2018-as tanévre, amelyben a legnagyobb változás az lesz, hogy 12,1 milliárd forintos állami támogatásnak köszönhetően az 1-9. évfolyamokon tanuló mintegy egymillió gyerek, azaz a magyarországi diákok 85 százaléka térítésmentesen jut tankönyvekhez.

    A tanévben sor kerül szakmai fejlesztésekre, folytatódnak a korábban bevezetett témahetek, az iskolák a felzárkózást segítő európai uniós programokban vehetnek részt, s zajlanak jelentős infrastrukturális, azon belül tan- és tornatermeket, tanuszodákat érintő beruházások - közölte.

    Sipos Imre több mint 150 tagú hallgatósága előtt kitért rá, hogy szeptemberben 3,4 százalékkal emelkedik a pedagógusok bére, az intézményvezetők a rendelkezésre álló forrást a tanárok munkájának értékelése, a belső minősítési szempontrendszer alapján, differenciáltan oszthatják szét.

    A miniszteri biztos szólt arról, hogy befejezéséhez közeledik egy újgenerációs tankönyvfejlesztés, amelyben 177 nyomtatott taneszköz készül 660 pedagógus bevonásával. Fontosnak nevezte, hogy a jövőben a nemzetiségi és a sajátos nevelési igényű gyermekek tankönyvellátásában is komoly fejlesztés történjen.

    Brassói Sándor, az OH köznevelési elnökhelyettese azt mondta, bízik benne, hogy olyan tanév következik, amelyben minden tanuló a lehető legnagyobb esélyt kapja a tudás megszerzéséhez.

    Az OH feladatai közé sorolta a Köznevelés Információs Rendszerének fejlesztését, a végzettség nélküli iskolaelhagyás, a lemorzsolódás elleni lépéseket, az adatrögzítésekhez kapcsolódó ellenőrzéseket, s egyebek mellett az idegennyelvi mérések, továbbá az érettségi rendszerének elektronikus alapokra helyezésével kapcsolatos kutatásfejlesztést.

    Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke arról szólt, hogy az oktatás feltételeinek javítása érdekében a nyáron augusztus 15-ig 2 milliárd forintot költöttek karbantartásokra és félmilliárd forintot iskolabútor-beszerzésre.

    Szita Károly (Fidesz-KDNP), Kaposvár polgármestere hangsúlyozta: az önkormányzat helyben igyekszik mindazt biztosítani, amivel a pedagógusok a lehető legjobb körülmények között végezetik a munkájukat és a gyermekek a lehető legnagyobb tudással vértezzék fel magukat. Arra kérte a konferencián résztvevő tanárokat, tegyenek meg mindent, hogy a roma gyerekek is a lehető legnagyobb tudást szerezhessék meg az iskolákban.

    Gelencsér Attila, Kaposvár és térsége fideszes országgyűlési képviselője beszédében cáfolta azokat a véleményeket, miszerint Magyarország egyre kevesebbet költ az oktatásra. Emlékeztetett rá: amíg 2010-ben 1450 milliárd, idén már 2 ezer milliárd jut az oktatásra.

    Csak a kaposvári tankerületben 160 ezer tankönyvet osztunk ki, az Erzsébet-táborban 1315 gyermek járt, újra küszöbön van a béremelés, és 15 milliárd forint értékben valósulnak meg különböző fejlesztések - tette hozzá.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció