Környezettudatosság és egészséges életmódra nevelés iskolakertek kialakítása révén

Publikálva: 2015. december 16.

A TÁMOP-3.3.17-15/1-2015-0002 azonosító számú „Egészség – fenntarthatóság – öngondoskodás kertpedagógiai alapokon” című projekt az Eszterházy Károly Főiskola és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ konzorciumi együttműködése keretében valósul meg.

A TÁMOP-3.3.17 „Iskola a természetben” konstrukció célcsoportját a hátrányos helyzetű települések köznevelési intézményeiben tanulók, illetve oktatók képezik.
A konstrukció célja a hátrányos helyzetű kistérségekben, településeken élő tanulók társadalmi beilleszkedésének elősegítése a helyi természeti adottságokban rejlő lehetőségek felismerése révén, valamint mindehhez megfelelő mezőgazdasági ismeretek nyújtása.
A tanórán kívüli foglalkozások révén a tanulók társas és szociális kompetenciájának, koncentrációképességének, a tanulási-, problémamegoldó- és döntési készségeinek fejlesztésére is sor kerül.
A konzorciumi partnerek részéről összesen 16 oktatási intézmény vesz részt az Észak-magyarországi és Észak-alföldi régióból: a Főiskola Gyakorlóiskolája és 15 a KLIK fenntartásában lévő intézmény.
A konzorciumvezető Eszterházy Károly Főiskola készítette elő a projektet és alkotta meg annak pedagógiai-módszertani koncepcióját, a környezettudatos neveléshez kapcsolódó tananyagok fejlesztését, a mezőgazdasági alapismeretek oktatásához kapcsolódó tartalmak és programok kidolgozását és megvalósítását, valamint a résztvevő pedagógusok felkészítését az új módszerek alkalmazására.
Intézményenként 4 fő pedagógus 10 alkalommal műhelyfoglalkozásokon vehetett részt, melyek 5 modul köré épültek: egészségkert, háztáji és konyhakert, fenntarthatóság, környezeti nevelés és biokertészet, egészségnevelés. A modulvezetők szakmai irányítása mellett a pedagógusok közösen dolgozták ki az ideális iskolakertek létrehozásához ás fenntartásához szükséges, a tanulók számára átadásra kerülő ismeretanyagot.
A szakmai programok megvalósításához szükséges kertészeti vetőmagok és facsemeték, valamint eszközök beszerzését, valamint a projekt megvalósításához szükséges egyéb beszerzéseket is a KLIK Központ bonyolította.
A tevékenységek megvalósítására – mivel a projekt tartaléklistáról került támogatotti viszonyba szeptember elején - az eredetileg tervezett 7 hónap helyett csupán 5 hónap állt rendelkezésre, valamint az őszi-téli hónapok nem tették lehetővé az iskolakertek kiépítését. A tanulók felkészítése azonban megkezdődött, az iskolakertek kialakítása pedig a tavaszi hónapokban valósulhat meg. A konstrukció pilot jellegű programként indult el azzal, hogy az elért eredmények függvényében a későbbiekben, szélesebb körben is kiterjeszthető lenne.

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció