Hetedik alkalommal hétpróbáztak a gyerekek

Publikálva: 2015. május 21.

A Teljes körű iskolai egészségfejlesztés című uniós projekt keretében a Hétpróba programsorozat hetedik állomását rendezték meg május 9-én. Az eseményeken a mozgás mellett egészséges életmóddal kapcsolatos ismereteket is szerezhettek a gyerekek.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet közös projektjében a Hétpróba elnevezésű programsorozat eddig országszerte 7 alkalommal került lebonyolításra. Ennek keretében a gyerekek a táncművészetekkel összefüggő Bartók Béla-próbán, a játékos akadályok teljesítését előtérbe helyező Szent László-próbán, a futást, a nehézatlétikai mozgásformákat és küzdősportokat tömörítő Maraton és Kinizsi-próbákon, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos „Egyem vagy ne egyem” próbán vehettek részt. A Hétpróbákon 288 iskola részvételével összesen több, mint 23 000 gyerek töltötte hétvégi programját az uniós támogatásnak köszönhető eseményeken.

 „Mindegyik próba célja, hogy a résztvevő gyerekek a mozgás mellett közösségi élményeket szerezzenek. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ a gyerekeknek az egészségre neveléshez szükséges ismereteken kívül hasznos és élményekben gazdag szabadidős tevékenységet kínál a Hétpróbákkal. Ráadásul a programokon lehetőséget adunk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásába nem tartozó alapítványi, egyházi iskolák tanulóinak részvételére is.” – tette hozzá Bíró Csaba, a projekt szakmai vezetője.

A komáromi Monostori Erdődben rendezett Hétpróbát Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár nyitotta meg, aki a következőket mondta a programról a jelen levő gyerekeknek a Dunai Bástya udvarán: „A mai nap a mozgásra épül. Fontos, hogy a mozgásra való igény kialakuljon bennetek.”

Az államtitkár a megnyitót követően elmondta, hogy az államtitkárság sportszövetségekkel együttműködve több olyan programot is létrehozott, amelyek a gyerekek mozgáshoz való viszonyát fejlesztik.

A Hétpróbákon minden gyerek számára lehetőség nyílik a különféle mozgásformák kipróbálására, hiszen a próbák szakmai programjának összeállítása során kiemelt szempont volt, hogy a gyerekek versenyhelyzet nélkül, a kudarcélmények elkerülésével vehessenek részt a programokon. Az események szervezésénél a szakemberek kreatívan, helyi adottságokat is kihasználva valósítják meg a próbákat. Így a tanulók megismerkedhetnek lakókörnyezetükkel, a megyei sajátosságokkal és az azokhoz kapcsolódó hagyományokkal.

A gyerekek visszajelzései alapján a programok az egészségre nevelés mellett a közösségi élményekben is szerepet játszanak: „Kipróbálhattam minden feladatot, nagyon jó volt itt lenni! Remélem, lehet még ide jönni!” 

A Teljes körű iskolai egészségfejlesztés projekttel (TIE Program) a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ célja a résztvevő általános iskolák tanulói számára elérhetővé tenni az egészséges életmódhoz nélkülözhetetlen tudást és ismereteket, a gyerekek figyelmét a mindennapos testmozgásra irányítva. A projekt keretében a 2014/2015. tanév tavaszi félévében az egészséges életmódhoz kapcsolódó programokat – ahol többek között az ivóvízfogyasztás népszerűsítése, a helyes táplálkozás, vagy a test- és száj higiénével kapcsolatos ismeretek átadása történik – és élményekben gazdag Hétpróba események kerülnek megszervezésre.

A Hétpróbákról, az egészségfejlesztési programokról és kutatásokról a projekt folyamatosan frissülő honlapján további információk olvashatók.

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció