„Gregor-híd” a művészeti nevelésben és a tehetséggondozásban

Publikálva: 2016. április 26.

A Gregor József operaénekes nevét viselő iskolák összefogtak tanulóik tehetséggondozása és komplex művészeti nevelése érdekében. Magyarországon két ilyen alapfokú nevelési-oktatási intézmény működik, amelyek egy közös gála keretében indították útjára az együttműködést.

A Gregor Józsefről elnevezett iskolák első közös rendezvényére 2016. április 23-án került sor Rákosligeten, az iskola hagyományos, kétévente megrendezésre kerülő Tavasz Gáláján.
A gálán kiemelt helyet kapott a Szegedi Gregor József Általános Iskola kórusa amelynek fellépése, és zárásként a két intézmény kórusának közös produkciója is nagy sikert aratott. A
program részeként a szegedi gyerekek ellátogattak Gregor József szülőházához is.
A rákosligeti és szegedi iskola karnagyai készítették elő és indították idén útjára a két intézmény szakmai együttműködését, a Gregor-programot, aminek a legfontosabb célja a művészetekkel történő tehetséggondozás, személyiségfejlesztés.
A Kossuth- és Liszt-díjas kiváló művész nevét viselő- a Klebelsberg Intézményfenntartó által fenntartott - intézmények egyike az operaénekes szülőhelyén, Rákosligeten működik, míg a másik iskola életének meghatározó városában, Szegeden, ahol - munkássága előtt tisztelegve - a város díszpolgári címmel tüntette ki a művészt.
A Rákosliget szívében 2007 szeptemberétől Gregor József Általános Iskola néven működő intézmény immáron 112 éve tanítja-neveli a lakóterületen élők nemzedékeit. Kiemelkedő jelentőségű a 60 éves ének-zene tagozat, amely mellé az 5. évfolyamtól bekapcsolódik az emelt szintű matematika és humán irányultságú képzés. Az emelt szintű ének-zene tanítás eredményességét jelzik a minősítő versenyek arany, ezüst, bronz fokozatai, rádiófelvételek, zeneakadémiai szereplések, országos zenei versenyek, külföldi utazások.
A Szegedi Gregor József Általános Iskola 2008. július 1-jétől vette fel a művész nevét. Az iskolában 1968 óta folyik tagozatos szinten az angol nyelvoktatás. A nyelvtanulás az SZTE Konfuciusz Intézetével létrejött partneri együttműködésnek köszönhetően kínai (mandarin) nyelv oktatásával színesedik. A Gregor-program keretében szerveződött újra az iskola Kicsinyek kórusa is, elsősorban az alsó tagozatos gyermekek részvételével.
A két intézmény tervei között szerepel a partneriskolai együttműködés, egy olyan egyedi megállapodás megkötése, amelyben nagy hangsúlyt kap a tehetséggondozás, a művészeti nevelés, a Gregor József szellemiségének megfelelő oktatás, és az operaénekes emlékének az ápolása.


 

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció