Fenntarthatósági Témahetet tartottak az iskolák

Publikálva: 2016. május 6.

Több mint 600 iskola részvételével ért véget a Fenntarthatósági Témahét, ahol a diákok játékos módszerek segítségével ismerkedhettek meg a környezetvédelem legfontosabb területeivel.

Áprilisban került először megrendezésre a Fenntarthatósági Témahét, amelynek fővédnöke Áder János köztársasági elnök. A program legfontosabb célja, a „Föld napja” esemény üzenetének közvetítése, valamint a diákok mozgósítása a környezet- és természetvédelem ügyéért. A fiatalok emellett megtanulják azt is, hogy állampolgári kötelességeik és jogaik ismeretében hogyan kapcsolódjanak be környezetük értékeinek, sokszínűségének megőrzésébe.

A Fenntarthatósági Témahét (FTH) az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) megbízásával a PontVelem Okos Program szervezésében, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), az Oktatási Hivatal (OH), és a Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnázium és Szakközépiskola szakmai együttműködésével valósul meg.

A Fenntarthatósági Témahét nyitó eseményére 2016. április 18-án került sor a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban.

Az eseményen neves előadók beszéltek a diákoknak a fenntarthatóságról, többek között Dr. Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár, Dr. Juhász Árpád, geológus vagy Dr. Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa

Az előadásokat követően, a gyermekek is készültek egy-egy rövid előadással a Fenntarthatósággal kapcsolatos témában.

Több száz, az állami intézményfenntartóhoz tartozó iskolán keresztül, közel 55.000 diákhoz jutottak el a témahét letölthető anyagai. A programok között szerepelt rajzpályázat, kvízjátékok és szelektív hulladékgyűjtés is.

2016. április 22-én, a Föld napján rendezték meg a Fenntarthatósági Témahét záró konferenciája, melynek címe: „Vedd kezedbe a Földet!”, amelyen ingyenesen részt vehettek az érdeklődő pedagógusok és intézményvezetők.

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció