Egyeztetnek a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásáról szóló jogszabály-módosításról

Publikálva: 2016. október 5.

Zajlik a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatását célzó jogszabály-módosítás előkészítése és egyeztetése - közölte Palkovics László oktatási államtitkár.

Az államtitkár az MTI kérdésre hozzátette: addig is a jelenlegi jogszabályi környezet alapján azt kérik az intézményvezetőktől, fenntartóktól, hogy a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatása esetén a gyermekek, a szülők érdekeit nézve, elsősorban pedagógiai elvek határozzák meg döntéseiket. További felvetésre az államtitkár kiemelte: az intézményvezetők hatásköre személyi ügyekben növekszik. A tankerületi igazgatók csak az ő javaslatukra vehetnek fel, illetve menthetnek fel pedagógust. Amennyiben a tankerületi vezető és az iskolaigazgató nem ért egyet az adott pedagógus kinevezésével vagy felmentésével, akkor ebben az esetben a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke dönt: jóváhagyja az igazgató javaslatát, vagy új eljárást kér, vagyis mindenképp az iskolaigazgató javaslata érvényesül. Felmentés esetén a felmentés indoka befolyásolhatja a döntést, például súlyos jogsértés esetén nincs mérlegelési lehetőség - rögzítette.

Palkovics László cáfolta, hogy amint arról a Magyar Nemzet egy birtokába került dokumentum alapján írt, az intézményeknek konkrétan semmilyen őket érintő feladatba nem lesz elsődleges beleszólásuk: az iskolák költségvetését a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és a tankerületek fogják megtervezni. Az intézményvezetők az intézmények költségvetésének meghatározását, annak évközi alakulását a tankerületi igazgatókkal együttműködve tervezik és követik. Az iskolaigazgatónak folyamatos rálátása van intézménye költségvetésének évközi alakulására. Az iskolák igazgatói keretgazdálkodási jogot kapnak, saját bevételeik egy részével szabadon gazdálkodhatnak - hangsúlyozta az államtitkár. Kitért arra is, hogy a komplex természettudományos tantárgy oktatása megkezdődött, és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) elindította Fejlesszünk együtt! elnevezésű programját a tantárgy minél hatékonyabb oktatása érdekében. Ebben a programban felsőoktatási intézmények, szakmai szervezetek és pedagógusok vesznek részt. Megjegyezte: az OFI országszerte szakmai konferenciákat tartott és tart, amellyel szintén segíti a pedagógusok munkáját. Az eddig kifejlesztett tananyagok a http://ofi.hu/fejlesszunk-egyutt címen érhetők el. Hozzátette: az új nemzeti alaptanterv (Nat) koncepciójának kidolgozása a Köznevelési Kerekasztal tartalomfejlesztési munkacsoportjában már zajlik, egy előzetes tervet tavasszal már tárgyalt a kerekasztal. Ez a fejlesztés a munkacsoportban folytatódik, továbbá egy EFOP pályázati konstrukció is szolgálja majd az új Nat, a kerettantervek, a módszertani megújulás és a Digitális Oktatási Stratégia megvalósítását.

Arról, hogy miért a nagyobbik kormánypárt képviselői adták be a felsőoktatási törvény legújabb módosítását az egyetemi kórházak létrehozásáról és az egyeztetésekről azt közölte, hogy az egyetemi kórház fogalma része a tavaly óta fejlesztett és széles szakmai körben egyeztetett, a magyar orvosképzésre vonatkozó fejlesztési stratégiának. A törvényjavaslat tartalma több körös, az egyetemeket, a minisztérium egészségügyi és felsőoktatási államtitkárságát valamint a szakpolitikusokat tömörítő munkacsoportban folyó tevékenység eredményeként alakult ki, az összes résztvevő teljes egyetértésével. Egy törvényjavaslatot több módon lehet benyújtani, ebben az esetben a frakció képviselői nyújtották be - jelezte Palkovics László.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció