2019-ben már tömegesen érezhető lesz a digitális oktatási stratégia hatása

Publikálva: 2016. október 20.

A 2019 őszén kezdődő tanévben már tömegesen - nagyvárosban, kistelepülésen, általános és középiskolában, a felsőoktatásban és a szakképzésben - érezhető lesz, hogy más logika, más működés jellemzi a magyar oktatási rendszert - emelte ki a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos.

Deutsch Tamás szerint ennek nyomán valóban európai szintű tudást tudnak majd elsajátítani a diákok. Az új rendszerre a diákok, a pedagógusok és a szülők is büszkék lehetnek majd - tette hozzá.

    A miniszterelnöki biztos az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában arról beszélt, hogy elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája. Az M1-en kifejtette: a stratégia a teljes magyar oktatási, köznevelési rendszert lefedi az általános iskolától az érettségiig, továbbá a szakképzési rendszert, a felsőoktatást és a felnőttképzést is. Az oktatás digitalizálása többek között magában foglalja az internetelérés bővítését is.

    Deutsch Tamás azt mondta: a következő, legfeljebb három és fél évben az összes magyar iskola szélessávú internetkapcsolathoz jut, továbbá az oktatási intézmények közösségi tereiben a wifi-elérést is biztosítják. Beszélt arról is, hogy a magyar köznevelésben, szakképzésben, felsőoktatásban részt vevő valamennyi pedagógus lehetőséget kap arra, hogy ingyenesen olyan, a digitális kompetenciáját fejleszthető képzésen vehessen részt, amellyel a digitális tananyagok módszereit, a digitális pedagógiai eszközök használatát elsajátíthatja.

    Ennek kapcsán kitért arra, hogy a tananyagfejlesztés nem a hagyományos tankönyvek digitalizálását jelenti, hanem "új, izgalmas, vonzó", digitális eszközök révén szeretnék szerethetőbbé is tenni a tanulást a diákok számára.

    Mindemellett Deutsch Tamás szerint az új rendszer valóban lehetőséget teremt a bürokráciacsökkentésre is, a modern technológia és alkalmazások révén az oktatásban dolgozók és az intézményfenntartók adminisztrációs terhei is csökkennek majd.

    A miniszterelnöki biztos szerint a magyar oktatási rendszer sok évtized óta a legnagyobb fejlődésén, gyarapodásán mehet keresztül.

    Deutsch Tamás a Kossuth Rádióban kiemelte, remélik, hogy mindez az informatikusok képzéséhez is ad majd egy lökést. Közlése szerint 25 ezer jól képzett informatikusnak azonnal lenne munkahelye a magyar gazdaságban. Ezen felül az átlagosnál nagyobb digitális tudású munkavállalókra, szakemberekre is, akár 200-300 ezres nagyságrendben, szükség lehet a következő hónapokban, években - mondta, hozzátéve, az ő képzésükhöz is hozzájárul a magyar oktatási rendszer digitális átalakítása.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP_Plusz-5.3.1-24-2024-00001 Projekt

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató

Navigáció