Boldog Kollégium cím a kollégiumnak, Boldogságóra Pedagógus Nagykövet cím a pedagógusnak – az első félév karácsonyig tartó időszakában talán ez az egyik legszebb ajándék, amelyet a Szegedi Városi Kollégium magáénak tudhat.
Névadójának, Vörösmarty Mihálynak állít emléket minden tanévben a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola egy iskolák közötti szavalóverseny megrendezésével. Az előadóművészetet kedvelő gyermekek két kategóriában – 5-6. és 7-8. osztályos tanulók – mérhették össze tudásukat.
A Szegedi Dózsa György Általános Iskola vallja, nem kellenek szavak ahhoz, hogy üzenni tudjon a jövő generációinak. Elegendő fát ültetni. A faültetés olyan tevékenység a jelenben, amely sok-sok év, évtized múlva, a jövőben a múlt üzenetét hordozza. Az üzenet pedig egyértelmű: hit a fenntartható fejlődésben, a természet erejében, az egészségben. Hit az életben és az élni akarásban!
Komoly célkitűzések, igényes és sokoldalú program, elkötelezett pedagógusok – talán ezek a legfontosabb összefoglaló ismérvei a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskolában folytatott erkölcsi nevelésnek. A program igen népszerű a szülők körében, és az elsős beiskolázási tevékenység során is fontos szerepet játszik, ugyanis a Petőfi mellett döntő családok választásának sokszor ez az egyik fontos szempontja.
A Szegedi Arany János Általános Iskola idén egy egész tanévet átívelő programsorozatot indított útjára a hungarikumok bemutatása céljából. Az intézmény teljes közösségét megmozgató projektmunkábak a 6.a osztály diákjai szívvel-lélekkel láttak neki, és „Csoda” címmel egy kisfilmet készítettek, mellyel a XXII. Lakiteleki Filmszemlén különdíjat nyertek.
A Szegedi Jerney János Általános Iskola 3/a osztálya nemrégiben egy különleges író-olvasó találkozón vehetett részt. Molnár Aliz Abigéllel, az iskola 4. osztályos tanulójával és nagypapájával találkozhattak a gyerekek. Kettőjük nevéhez fűződik az a mesekönyv, melyből részleteket hallhattak, láthattak a diáktársak.
A Szegedi Deák Ferenc Gimnázium néhány éve ezt a címet adta a nívódíjat nyert Erasmus+ projektjének. A szemlélet nem változott. A pedagógusok külföldi továbbképzéseinek támogatása, a diákok különböző témákhoz kapcsolódó tanulási folyamatainak koordinálása, az iskola nemzetközi kapcsolatainak szélesítése, a belső és külső tudásmegosztás ma is alapvető célkitűzés. A disszemináció folyamatos, és a nagyfokú komplexitás jellemző rá.
Mesemondásból mérték össze tudásukat november közepén az általános iskolák által delegált alsó tagozatos nebulók. A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola által szervezett eseményen 2 korcsoportban 16 iskola 48 kisdiákja versenyzett a vármegyei továbbjutásért.
A Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI, Óvoda és Általános Iskola a 70. születésnapjára készülődve fedezte fel, hogy valójában 110 évre nyúlik vissza az intézmény története. A felismerést követően a „70/110” jelige égisze alatt valósították meg jubileumi rendezvényeiket.
A Sándorfalvi Térségi Alapfokú Művészeti Iskola 32 tagú küldöttséggel Hemmingenben járt. A 2008 óta nagy gonddal ápolt németországi testvériskolai kapcsolat célja a másik fél munkájának megismerése, a jó gyakorlatok átadása-átvétele, a nemzetközi porondon történő közös zenélés örömének átélése.