A Rókusi Általános Iskola diákjai idén két alkalommal is Zöld Európa foglalkozáson vehettek részt. A tapasztalatokat szakköri és tanórai keretek között elemezték tovább.

A Rókusi Általános Iskola diákjai idén két alkalommal is, márciusban és áprilisban a Zöld Európa foglalkozások világában kalandozhattak. Az interaktív program tapasztalatairól és a zöld gondolkodás fontosságáról így számoltak be:

 

„Közvetlen környezetünkben, saját bőrünkön is tapasztalhatjuk a klímaváltozás jeleit. Szélsőséges időjárási jelenségeket sajnos már évek óta mi is megfigyelhetünk. Ma már nem kirívóak az enyhe telek, forró nyarak, erős szélviharok, áradások, erdőtüzek.

A kiváltó okok mérséklése, megszűntetése mindannyiunk közös ügye kell, hogy legyen.

Minden olyan foglalkozás, amely ezek fontosságára hívja fel a figyelmet, egy lépéssel közelebb hozhatja a megoldásokat korunk globális problémáira.

 

A fiatalabb generáció tagjai nyitottabbak az újdonságokra, így jó példával szolgálhatnak az idősebb korosztály számára. Az energiatakarékosság, a hulladékhasznosítás terén vagy akár a környezettudatos fogyasztással, közlekedéssel kapcsolatban megszerzett tudásukat a diákok megismertethetik családtagjaikkal, így szélesebb körben is sikerülhet a figyelemfelkeltés, a problémák fontosságának hangsúlyozása.

 

A Rókusi Általános Iskola diákjai márciusban és áprilisban, két alkalommal is részt vehettek a CSEMETE Természet- és Környezetvédelmi Egyesület és a SZTE Állam- és Jogtudományi Kar jóvoltából Zöld Európa foglalkozásokon. 

 

Az 5-6., illetve 7-8. évfolyamos érdeklődő diákoknak lehetőségük volt tudásukat mélyíteni a témához kapcsolódóan.

Az interaktív játékok során sok-sok ötlettel gazdagodva jöhettek rá, hogyan lehetnek ők is a hétköznapok hősei. Az olyan meghökkentő adatok, mint például egy hamburger húspogácsájának előállításához szükséges hatalmas vízmennyiség vagy a csomagolóanyagok eltúlzott mértékű használata, bizony elgondolkoztatta őket, hogy milyen pazarlóan is él a mai kor embere. Az online totó mellett kipróbálhattak olyan használati tárgyakat is, amelyek energiatakarékosak, így elem, illetve akkumulátor nélkül, kézi erővel hajtva is működésbe hozhatók. Ilyen például az a zseblámpa is, mellyel való világításhoz pusztán egy kis izommunkára volt szükség.

A játékos foglalkozások után szakköri és tanórai keretek között elemeztük tovább az új információkat, melyek további ötleteket, kezdeményezéseket indítottak el a diákokban.

 

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az egyéni, apróbb tetteink is nagy változást indíthatnak el.”