A szegedi Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola kiemelt feladatának tekinti azon kreatív megoldások felkarolását és támogatását, amelyek a szűkebb és tágabb környezetében élők, dolgozók közötti tudásmegosztást szolgálják.

Az egyik kiváló példa erre az intézményben működő Tabán Kör. Az iskola mesterpedagógusa, Sós Mária által rendszeresen megszervezett iskolai fórum célja mások munkájának, problémájának megismerése, a napirendre tűzött témakörökkel kapcsolatos információk megosztása, tapasztalatcseréje.

Az érdeklődő tanárok és szülők számára szervezett bemutatók, műhelyfoglalkozások a legkülönbözőbb témákban nyújtanak segítséget és információt saját közreműködők vagy meghívott előadók, akár szülők segítségével.

A Tabán Kör programjai között szerepelt már a portfólió elkészítésének kérdése, a biztonságos netezés és elsősegélynyújtás témája, de foglalkoztak a kompetenciamérések eredményeivel és a prezentáció készítésének fortélyaival is.

A szakmai műhely légkörére az oldott, fesztelen kommunikáció jellemző. Fő célkitűzés, hogy néhány év elteltével ez a kör workshop munkaformában tudjon majd működni.

A kémia tantárgy oktatásában kimagasló eredményeket elérő, és e tevékenységéért 2015-ben Richter-díjban részesülő „tabános” tanárnő azonban az iskola falain túl is igyekszik a tudásmegosztás célkitűzéseit megvalósítani.

Alapító tagja volt a 2016-ban létrejövő Természet Tudományokat Tanító Tanárok Önképzőkörének, a 4T Körnek, mellyel megszületett egy iskolák közötti szakmai közösség.

A 4T Kör célja a természettudományos tantárgyakkal kapcsolatos korszerű előadások meghallgatása, jó gyakorlatok, szakmai anyagok, pályázati információk egymás közötti megosztása. Az előadások, konzultációk mellett folyamatosan ismerkednek kiállításokkal, interaktív, természettudományok oktatását segítő laboratóriumokkal. Népszerű programjaikon a természettudományos tantárgyakat tanító aktív tanárok mellett megjelennek humán szakos kollégák, egyetemisták és nyugdíjasok is, de szívesen látnak minden érdeklődőt.

A 4T Kör következő szakmai rendezvényét 2018. február 26-án tartja „Gyermektudományoktól a kutatói attitűdök megalapozásáig”, illetve „A természettudományi tudás elsajátítása: fogalomalkotás és a készségek fejlődése”  témakörben.