Pedagógusának mesterprogramja és az erre épített fejlesztő foglalkozások segítik a Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola ötödik osztályos tanulóinak teljesítménynövekedését. Az induktív gondolkodás fejlődését technológiai eszközökkel támogatják.

A Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola mestertanára, Sós Mária vállalta, hogy mesterprogramja részeként minden évben felméri az ötödik osztályos tanulók induktív gondolkodását, és a felmérés eredménye alapján fejlesztő foglalkozásokat tart.

Munkáját az eDia-rendszer keretében dr. Pásztor Attila egyetemi adjunktus, az MTA-SZTE Digitális Technológiák Kutatócsoport tagja segítségével végzi.

 

Az induktív gondolkodás során egyedi esetek megfigyeléséből kiinduló általános szabályokat alkotnak meg. Az online feladatsor képi elemeket tartalmazó sorozatokat, analógiákat és osztályozásokat, valamint gondolkodtató matematikai problémákat tartalmaz.

A kutatócsoport egy online elérhető fejlesztő programot dolgozott ki, amely az induktív gondolkodás fejlesztésére irányuló, matematika tartalomba ágyazott feladatokat tartalmaz. A program egyrészről lehetőséget biztosít a matematikai műveletek gyakorlására és az ismeretek elmélyítésére, másrészről arra bátorítja a tanulókat, hogy keressenek összefüggéseket a feladatokban szereplő elemek között.

A hat fejlesztő foglalkozás után mért eredmények nagyon biztatóak. A tizenhat részt vevő gyermek teljesítménye átlagosan 15%-kal javult, hat tanuló esetében 20% fölötti volt ez a mutató, a legmagasabb javulás pedig 35%-os volt.