A logikai társasjátékok kitűnő eszközök az oktatásban. Megfelelő használatával a gyerekek kombinatorikus-, analizáló-, problémamegoldó képessége is fejlődik. Az algoritmikus gondolkodás a társasjáték és a sikeres programozás során is létfontosságú. Nem csoda tehát, hogy ezt az eszközt választotta a Bajza Utcai Általános Iskola a magasabb szintű informatikaoktatás és a programozó szakkörünk bevezető- és alapozóelemeként. Nem beszélve arról, hogy a társasjáték kitűnő türelemforrás is, elmélyülést és koncentrációt biztosít a felpörgött, adatgazdag digitális világ kompenzálására.

A Bajza Utcai Általános iskola 1.000.000 forintból gazdálkodhatott a Nemzeti Tehetség Program – tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatásában (NTP-TFJ-22).

A projektszakkörünk eljutott az első állomás végére. A közelmúltban a gyerekek több logikai játékkal ismerkedhettek meg. A második állomás határára értünk, ahol a Micro:bit robotoké lesz a főszerep. Ez már egy tényleges és magas szintű munkát kíván, de hamarosan villogni, zenélni és mozogni fognak a mikrochipek iskolánkban.

Forrás: Bajza Utcai Általános Iskola