A Szeged Tankerületi Központ több intézménye nyáron is igyekezett tartalmas elfoglaltságokat kínálni diákjai számára. A szünidő közösségi eseményei között ott találhatjuk a honismereti, természetvédelmi programokat, táborokat is.

A Szegedi Jerney János Általános Iskola ezen a nyáron hatvankét tanuló részvételével rendezte meg 21. nyári turisztikai és honismereti táborát. Az idei program célja az Észak-Dunántúl természeti és kulturális értékeinek megismerése volt.

A kirándulás során a kis csapat Budapestet is útba ejtette. Az Országgyűlési Múzeumban megtekintették az országgyűlések történetét és a magyar parlamentarizmus fejlődésének ívét bemutató történeti kiállítást. Délután a Tata város központjától néhány km-re található természetvédelmi területen fekvő szállás elfoglalása következett. Másnap Komáromba látogattak, ahol Közép-Európa legnagyobb újkori erődjét, a Monostori erődöt nézték meg. Az UNESCO Világörökségi Várományosi Listáján szereplő hadtörténeti műemlék elbűvölte a diákokat. Ezt követően Révkomáromba, a szlovákiai magyarság legfontosabb kulturális és politikai központjába utaztak, ahol megismerkedtek az ősi magyar város történetével, főbb nevezetességeivel, és séta közben sok érdekességet tudhattak meg a településhez kötődő hírességek életéről és munkásságáról.

Harmadnap Tatabányán jártak, ahol a Bányászati és Ipari Skanzen nemzetközi vonatkozásban is egyedülálló kiállítóhelye segítségével idézték meg a szénbányászat történetét, majd felkapaszkodtak a Kő-hegyen magasodó Turul-emlékműhöz. Végül rövid túraútvonalon eljutottak a Szelim-lyukhoz.

A negyedik napon a Tatai várat járták be. A várlátogatást követően Magyarország legidősebb, mintegy 400 ezer éves régészeti lelőhelye, Vértesszőlős következett.

Jutott idő a Fényes Tanösvény bejárására is, majd a hazafelé vezető út során ismét megálltak Budapesten, ahol idegenvezető kalauzolásával megtekintették a Parlament impozáns épületét.

A honismereti-kulturális programok mellett persze volt helye a kikapcsolódásnak is, a délutánok strandolással, strandfocival, tollaslabdázással, pingpongozással, csocsózással teltek.

A Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskolában szintén nagy múltja van a táboroztatásnak. Az intézmény kezdetben sátortáborok szervezésével igyekezett a tanulók nyári szabadidejét izgalmasabbá tenni. Az esti tábortüzek, az éjjeli bátorságpróbák, a túrák és a közös éneklések minden esetben életre szóló közösségi élményekkel tették gazdagabbá a sátorban alvó, éjjeli őrséget ellátó diákokat.

Az intézmény ebben a tanévben a Bükk és az Aggteleki-karszt vidékének alaposabb megismerését tűzte ki célul. A Fátyol-vízesés, a Baradla-barlang cseppkő csodái elkápráztattak mindenkit, épp úgy, mint az Istállós-kői-barlanghoz vezető út is, amelynél a hegyoldalt a téli havazás miatti fakidőlések szinte eltörölték. A Bél-kő kopár felszínét látva sok-sok kérdés fogalmazódott meg gyerekben és felnőttben egyaránt a környezet sérülékenységéről, az ember felelősségéről.

A táborlakók nap mint nap tanúi lehettek a természet építő és pusztító munkájának. A szabadban töltött sok-sok óra, a túrák, a sportprogramok, a közös játékok mind-mind a rekreációt és az egészséges életmód iránti fogékonyságot erősítették, és a természeti környezetünk védelmére irányították a figyelmet.

„A recept tehát soha nem évül el: válassz egy szép táborhelyet, ez nem lesz nehéz kis hazánk természeti és kultúrtörténeti kincsekben gazdag tájain, szervezz egy nyitott, érdeklődő csapatot, és fedezzétek fel a szebbnél-szebb helyeket. Az eredmény biztosan nem marad el: élményekben, ismeretekben gazdagodva, az egészségért sokat mozogva, sok-sok közösségi élménnyel gyarapodva, ezáltal feltöltődve, önmagadban megerősödve térhetsz haza.” – hirdeti elkötelezetten az iskola.