Jókedv, felszabadult hangulat, vidám és elégedett gyerekek, szülők és pedagógusok, 200-nál is több résztvevő, igazi családi és közösségi élmény – egyebek között ezekkel írható le leginkább a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Bálint Sándor Tagiskolájának családi napja, mely idén a gyermeknapi programoknak is helyet adott.

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Bálint Sándor Tagiskolájában folyó nevelő-oktató munkára, a pedagógiai arculat kialakulására többen is nagy hatással voltak az iskola történetének hosszú évei alatt.  Egyrészt kötelez a névadó, Bálint Sándor néprajzkutató, a „legszögedibb szögedi” munkássága, de mély gyökeret eresztettek Célestin Freinet, a 20. század egyik legjelesebb reformpedagógusának tanításai is, hiszen az intézmény - Szegeden egyedüliként - a Freinet-pedagógián alapuló programot valósít meg az alsó tagozaton.
Nagyjaink gondolatai jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy az intézmény pedagógiai hitvallása erős szálakkal fonódjon az otthon és az iskola közötti kapcsolat köré.

A nemrégiben megszervezett családi nap is erről tanúskodik. A kifejezetten nagy létszámot hadra szólító eseményről az intézmény boldogan számolt be.

Június 1-jén, szombaton egy hatalmas, generációkon átívelő családi és iskolai közösségi élménynek lehettek részesei mindazok a gyerekek, szülők, nagyszülők és testvérek, akik elfogadták a tápéi iskola meghívását. 200-nál is több résztvevő volt kíváncsi arra a játékos, rengeteg élményt kínáló programkavalkádra, melynek során az iskolában tanuló gyerekek és pedagógusaik adtak nem mindennapi ízelítőt az idei tanévben megvalósult tanulási élményeikből – szüleik, nagyszüleik és testvéreik nagy örömére.

A családi nap alaphangulatát az iskolai énekkar dalcsokra, a kis elsősök néptáncbemutatója és a Peter&Pan gitárduó muzsikája adta meg, de a kíváncsiak megcsodálhatták az év „remekműveiből”, gyékénycsodáiból összeállított kiállítást is.

Ettől kezdve felgyorsultak az események: a 15 állomásból álló kihívásban és akadályversenyen ügyességi, logikai és közös feladatmegoldáson alapuló feladatok sorjáztak, melyeken a részt vevő családok jókedvűen, menetlevél segítségével küzdötték át magukat. A szülői munkaközösség által kitalált akadálypályán ügyességi feladatok vártak a több mint 100 családra. A pedagógusok vezette állomások szellemes feladatai között pedig volt kincskeresés, QR kódfejtés, kézműves feladat, puzzle a névadó Bálint Sándorról, vagy épp a Just Dance elnevezésű táncos ritmusjáték.

A délelőtt egyik legizgalmasabb része egészen biztosan a természettudományos szakkörös gyerekek bemutatkozása volt. Az elmúlt tanév vadonatúj színfoltjaként 6. osztályos tanulóink  – az ún. tutori tanulás jegyében – 6 alkalommal szerveztek olyan szakköri foglalkozásokat, melyeken a 4. osztályos társaikat vezették be a természettudományok rejtelmeibe. A Dr. Korom Erzsébet által vezetett MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoporttal való együttműködés során a nagyobbak kísérleteket mutattak be kisebb társaiknak, és elmagyarázták a természeti jelenségek hátterét. Most ezekből adtak ízelítőt a szülők és nagyszülők számára is.

A korgó gyomrokra is gondoltak azok az ügyes kezű segítők, akik az iskolakertből szedett újhagymával díszített zsíros kenyérrel kedveskedtek a részt vevő kicsiknek és nagyoknak.

Ez a nagyszabású családi és iskolai esemény igazi csapatmunka eredményeként jött létre, a szervezés és a megvalósítás feladataiból az SZMK-s szülők mellett az iskola valamennyi dolgozója (pedagógusok, takarító és portás kollégák) kivette a részét.

Az esemény végén pedig senki nem ment haza üres kézzel, ugyanis a gyerekeket zsákbamacska és rengeteg meglepetésajándék várta.”