A Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye a 2018/2019. tanévben nagy sikerrel valósította meg a "Logiqsakk" elnevezésű pályázati programot, melynek elsődleges célja a részt vevő diákok gondolkodásának, kommunikációs készségének, szociális kompetenciáinak fejlesztése volt, de lehetőség nyílt egy budapesti kirándulásra és számos közösségépítő szabadidős program megszervezésére is. A „Hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok” keretében megvalósuló kollégiumi projekt óriási érdeklődésre tartott számot.

A Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye a 2018/2019. tanévben nagy sikerrel valósította meg a „Logiqsakk” elnevezésű pályázati programot, melynek elsődleges célja a részt vevő diákok gondolkodásának, kommunikációs készségének és szociális kompetenciáinak fejlesztése volt. Emellett lehetőség nyílt egy budapesti kirándulásra és számos közösségépítő szabadidős program megszervezésére is. A „Hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok” projekt során megvalósuló kollégiumi programok óriási érdeklődésre tartottak számot. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt és a Nemzeti Tehetségprogram támogatásával megvalósuló pályázat a hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatására irányult.

A „Fodorban” megvalósított kollégiumi projekt egyik fő eleme 60 óra játékos fejlesztő foglalkozások megtartása volt. A csapatépítő, kommunikációs és asszociációs képességet fejlesztő nyelvi, matematikai és csapatépítő játékok megalapozták a diákok együttműködését. A kártyajátékok olyan területek fejlesztésére adtak lehetőséget, mint a koncentráció, a sportszerűség, a helyes szabálykövetés és a döntési képesség. A táblajátékok a kezdeményezési képességet, problémaérzékenységet, kreativitást és viselkedéskultúrát fejlesztették.

A programhoz csatlakozott Radics Márta fejlesztőpedagógus és Dr. Karsai Krisztinát, a Tarokktan című könyv társszerzője is. Jelenlétük motiválta a diákokat. A foglalkozások különböző formában és változatos módszerekkel valósultak meg. Ilyen módon megjelent az egyéni, a páros, a csoportos, és a differenciált forma, a módszerek között pedig a szemléltetés, a kooperativitás és a versenyzés. A foglalkozások során a diákok a tanítás rejtelmeibe is belekóstolhattak, jártasságukat tagintézményi délutánon mutathatták meg, ahol diáktársaiknak tanították meg az általuk választott játékformációt. Egy interaktív csoportos foglalkozáson még a családtagok is részesülhettek a játékos tanulás élményében. Az új játékok megismerésén túl a diákok is készítettek rejtvényeket, még a játékszabályokat is módosíthatták, amelyről kiadványt is elkészítettek.

A pályázat lehetőséget adott egy budapesti tanulmányútra is. A fővárosi út során egy nyomozós játékot szerveztünk, a csoport a Csodák Palotájába és az Óbudai Múzeumba is ellátogatott, és egy kis bolyongásra is jutott idő a labirintusban. Szegeden is szerveztünk szabadidős programokat. Szabaduló szobás élmény a Paraparkban, de a gyermekek kalandparkban is jártak, voltak gokartozni és nyomozhattak Szeged belvárosában. A sok szabadidős élmény segítségével feltöltődhettek a gyerekek. A programsorozat végén a diákok kaptak egy oklevelet, amelyre egy személyre szabott értékelés került. A program emlékére játékokat is hazavihettek.

A programok olyan sikerélményt adtak a résztvevőknek, ami láthatóan segítséget jelent a mindennapokban, ilyen módon egyértelműen fejlődött a diákok társas hatékonysága. Ezt a pozitív eredményt a személyes interjúk is visszaigazolták. A diákok a tervezettnél több játékot is megismertek, ami motiválta a gyerekeket, és befogadóbbá tette őket az új élményekre. Nagy eredménynek tartjuk, hogy a programok hatására több diák is érdeklődést mutatott más, kollégiumon kívüli versenyek iránt is.