Március végén nagyszabású tudásmegosztó programra invitálta társintézményeit a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola. A Komplex Alapprogram (KAP) bemutatását célzó szakmai napra 22 iskolából mindösszesen 117 érdeklődő pedagógus regisztrált.

A Komplex Alapprogram (KAP) egyre nagyobb figyelmet kap a pedagógiai munka során. Nem véletlen, hiszen a módszertani megújulás lehetőségét kínáló program az élményekre alapozott tanulást tűzte zászlajára, és számos területen támogatja a nevelő-oktató tevékenységet. Egyebek között segíti a tanulók személyiségének, képességeinek és különböző készségeinek kibontakoztatását, az esélyegyenlőség megvalósulását, az egyéni differenciálást, hozzájárul a lemorzsolódás megelőzéséhez, és változatos tanulást támogató pedagógiai módszerek alkalmazását kínálja.

A Szegedi Tankerületi Központban 22 általános iskola építette be pedagógiai programjába a KAP alkalmazását, mely intézmények folyamatos kapcsolattartással igyekeznek megosztani egymás közt a tapasztalatokat, eredményeket.

Március végén például a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szervezett egy szenzációs KAP-os tudásmegosztó szakmai napot, melyre előzetesen 117 fő jelezte részvételi szándékát.  A szakmai napon 8 tanórát tartottak, és a regisztrált pedagógusok közül többen kettő, illetve három tanórát is megtekintettek. A visszajelzések azt igazolták, hogy sikeres és színvonalas esemény lebonyolítására került sor, hiszen a véleményüket kifejtők 90 %-a a legjobb minősítést adta a rendezvénynek. Az iskola azonban az órát tartó pedagógusainak önreflexióira is kíváncsi volt.

Kovács-Fődi Zita, a 3.b osztályfőnöke például így írt az eseményről: „A nyílt óra megerősített és önbizalmat adott ennek a módszernek a mindennapokba való használatához. Büszkeséggel töltött el, hogy a látogató pedagógusoknak és az igazgatónőnek megmutathattuk a szeptember óta tartó közös munkánk gyümölcsét a gyerekekkel. Mind a pedagógusoktól, mind pedig a gyerekektől kapott visszajelzések motiválnak abban, hogy megéri befektetni a többletmunkát, ami ezzel a metódussal jár.”

A Gedói vérbeli KAP-unyitó programja nem az első volt a tanév során. Ősszel a „Kétszeres Élménysuli” címet viselő Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola szervezett hasonlóan színvonalas KAP-os bemutatót. A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola is teljes elköteleződéssel végzi az új módszertan szerinti pedagógiai munkát, és folyamatosan nyílt tanórákat tart az érdeklődő pedagógusok számára.

A Szegedi Fekete István Általános Iskola sem akar lemaradni e téren. A „Kétszeres Élménysuli” címmel rendelkező intézmény a tanév zárásáig „KAP-kodd az élményt!” szakmai nap, valamint „KAP-kodd a lábad!” játékos sportvetélkedő megszervezését vállalta.

Izgalmas lesz!