A Boldog Iskola címmel rendelkező Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola szeretné tudatni mindenkivel: a derű és életszeretet kibontakoztatásához, az optimista szemlélet megteremtéséhez nem kellenek nagy dolgok. Az általuk nagy dózisban alkalmazott boldogságcseppek titka: kellő odafigyelés, az örömteli pillanatok megragadása iránt fogékony pedagógus és a pozitív énkép kialakítására törekvő elkötelezett nevelő-oktató munka.

Napjainkban egyre több iskola alkalmazza a pozitív pszichológia eszköztárát annak érdekében, hogy diákjaik optimista, magabiztos tanulókká váljanak, és majdan boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező felnőttek legyenek, akik a szürke hétköznapok során is észreveszik az örömteli pillanatokat.

A Boldog Iskola címmel rendelkező Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola boldogságórái is erről a törekvésről szólnak. A célok elérésének érdekében az intézmény 4.b osztályának lelkes kis csapata Schüssler Mónika irányításával minden hónapban egy-egy izgalmas témakörrel foglalkozik.

Októberben az optimizmus és a mosoly volt napirenden. Elkészült a nagy szívet formáló boldogságfal, melyre a kis csapat életének fontos dolgai kerülnek. Könyvet olvastak a Vidám Tapsi és Mérges Tapsi kalandjairól, és optimista megoldásokat kerestek bosszantó szituációkra. A gyermekek tolltartójába becsempészett vándorló smiley-val mosolyláncot játszottak, a nevetés erejével kapcsolatosan idézeteket gyűjtöttek, és kipróbálták a hahota jógát is.

November a társas kapcsolatok hónapja volt. Megbeszélték a köszönést, a bemutatkozást, az iskolai életet és a mobiltelefonok használatát érintő illemszabályokat, előadást hallhattak az internetezés veszélyeiről, sokat foglalkoztak a barátság, a család, a különböző emberi érzések kérdésével, logót készítettek és élő szobrot alkottak a társas kapcsolatokról, énekeltek, olvastak.

„Ezt a hónapot egy nagy, közös társasjátékozással fejeztük be, amely során a novemberi viharos szél messze fújta a gondokat, és a felhőtlen vidámság, móka, kacagás volt a főszereplő, no meg a gyerekek!”- számolt be élményeiről a program lelkes koordinátora, Schüssler Mónika.

Decemberben a jó cselekedetek kaptak hangsúlyt. Mondókákkal és karácsonyi dalokkal kedveskedtek a vendégségbe érkező óvodásoknak. Kosárból kihúzható pozitív gondolatokkal csaltak mosolyt pedagógusaik arcára. Gyűjtést szerveztek beteg, nehéz sorsú gyermektársaik számára. Néptáncfellépéssel és saját készítésű ajándékokkal lepték meg a szülőket.

Januárban a kívánságok természetével, a célok kitűzésével, a tervezés és önmegvalósítás kérdéskörével foglalkoznak. De a tanév folytatása sem fogja nélkülözni a boldogságra és pozitív gondolkodásra hangoló ötleteket.

A Vörösmarty boldogságcseppjeit szívesen ajánljuk mindenki figyelmébe!