A Szegedi Városi Kollégium Janikovszky Éva Tagintézményében komolyan veszik a boldogság kérdését. A Boldog Kollégium címmel rendelkező intézmény márciusban olyan projektnapot szervezett, ahol azok számára is megismerhetővé váltak a boldogságfokozó tevékenységek, akik egyébként nem járnak boldogságórákra.

A boldogság kérdése a kollégiumokban is örök téma, a Szegedi Városi Kollégium Janikovszky Éva Tagintézményében például külön projektnapot szenteltek neki. Az eseményekről a Boldogságóra Pedagógus Nagykövete címmel rendelkező Dérné Bozóki Éva tanárnő, valamint a tagintézmény vezetője, Dr. Tóthné Facskó Zsuzsánna számolt be.

„2012-ben az ENSZ Közgyűlése március 20-át a boldogság világnapjává nyilvánította arra az alapgondolatra építve, hogy az emberi élet legfontosabb célja a boldogság keresése és megtalálása. A pozitív pszichológia arra törekszik, hogy ne csak akkor segítsenek az embereknek, ha már kialakult valamilyen mentális problémájuk, hanem preventív módon megtanítsák nekik, miként tudják boldogabbnak megélni az életüket.

A boldogságfokozó tevékenységek közül 10-re – a 10 tanítási hónapban egyet-egyet kiemelve – épülnek fel a boldogságórák azokban a nevelési-oktatási intézményekben, ahol erre külön hangsúlyt fektetnek. Az SZVK Janikovszky Éva Tagintézményében olyan projektnapot hoztunk létre a diákokkal, ahol – amellett, hogy valóban jól érezték magukat – azok számára is megismerhetővé vált a 10 boldogságfokozó tevékenység, akik egyébként nem járnak boldogságórákra.

Kis kérdőívek kitöltésével érkeztek a javaslatok, így fokozatosan kristályosodott ki a boldogságnapi délután műsorterve. Tanulóink – mivel övék volt a kitalálás és a szervezés lehetősége, csupán a 10 témakör volt adott – nagyon aktívak voltak, s egyes események levezetésére is akadtak jelentkezők, mi csak két külsős lebonyolítót építettünk be segítségként.” – olvasható a beszámolóban.

A fenntartható boldogság témája köré például közös játék szerveződött, együtt sütiztek az apró örömök jegyében, az optimista gondolkodást pedig a kollégiumot díszítő vidám lufik érzékeltették. A továbbiakban a diákok választhattak a párhuzamosan folyó programok közül.

„Az ebédlőben az egyik, táncművészetet tanuló diákunk, Bakos Gyöngyvér irányításával moldvai táncokat táncoltak, végig egymás kezét fogva, az összekapaszkodás, a társas kapcsolatok fontosságára emlékezve. Ezt követően ugyanitt a Bontovics Krisztián menedzselte szegedi Capoeira csapat teremtett fergeteges hangulatot, hogy a diákok megérezzék a mozgás boldogító erejét.

Közben a könyvtárban Dr. Bernátné Frank Éva tanárnő a Székhelyintézményből, a Mentálhigiénés munkaközösség képviselőjeként mutatott példát arra, hogy a célok kitűzése és elérése szerepet kap a stratégiai társasjátékokban is. Ezt követően pedig a megküzdési stratégiákat a hagyományos és a 3D-nyomtatott ördöglakatok logikát és kitartást igénylő megoldása fejezte ki.

A hálával zárult a nap, amit Lipcsei Lilla kollégistánk dallamvezetésével és gitárkíséretével énekeltek meg a diákok. A boldogító jó cselekedeteket úgy gyakorolhatták a lányok, hogy kollégiumi társaikkal valami jót tettek a hét folyamán, a megbocsátást pedig úgy, hogy a Megbocsátásfalról levett borítékba beletették a bocsánatkérő vagy épp megbocsátó üzenetüket, majd átadták az érintettnek…

Mi pedig annak örülünk, hogy képesek voltak összefogni és tenni is egy közös célért.” – zárult az eseménydús napról szóló élménybeszámoló.