A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola Micimackó szavaival szólítja meg a környező óvodák iskolába készülő lakóit. Az intézmény gyermekközpontú környezettel, a kis jövevények beilleszkedésének maximális támogatásával, változatos pedagógiai eszközök alkalmazásával kívánja elérni, hogy leendő tanulói egy összetartó közösség tagjai legyenek.

A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola előtt már rég nem titok, egy jó közösség sokat ér, a mindennapokban rendkívüli erőt és értéket képvisel, ezért építése, ápolása kiemelt, de nem könnyű feladat.

A Szeged-Alsóvároson működő intézmény - mint a városrész egyetlen állami iskolája - szoros szálakkal kötődik az itt élők életéhez, akiknek nagyon fontos az aktív közösségi élet, az emberközpontú, szeretetteljes légkör, valamint az iskola és a szülői ház közötti közvetlen kapcsolat kialakítása.

A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola alapelvei, mondhatni, a kereslet és kínálat összhangjára épülnek. Az iskolahasználók igényének és a tantestület által képviselt szemléletnek megfelelően működésére a családias légkör, a közösségi szellem, a partneri együttműködés és a jó kapcsolatok ápolása jellemző.

 

A kis elsősök zökkenőmentes beilleszkedése érdekében megkülönböztető figyelmet fordítanak a megfelelő terhelés melletti tanulásra, az 5. osztálytól akár emelt szinten is választható angol és német nyelvoktatás előkészítésére, az életkor sajátosságaiból adódó nagy mozgásigény kezelésére, a közlekedésbiztonsági alapismeretek elsajátítására.

 

Az iskola pedagógiai munkája közismert elkötelezett mentorszemléletéről. Az intézményben kiemelt hátránykompenzáló nevelő-oktató tevékenység folyik, mely egyrészt a szociális helyzetből adódó hátrányok csökkentésére, másrészt a különböző tanulási és magatartási zavarok szakszerű kezelésére irányul.

 

Szakmai kínálatát számos program és módszer színesíti.  Csak néhány a sok közül:

 

Az intézmény az Ökoiskola Programban való részvételével magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának értékeit.

A pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve, annak módszereit alkalmazva, a Boldog Iskola cím birtokában foglalkozik diákjai értelmi és érzelmi fejlesztésével.

A közlekedésbiztonságra történő nevelésben a „Közlekedjünk Együtt, Vigyázzunk Egymásra!” (KEVE) projekt szakmai tapasztalataira, eredményeire épít.

E tanévi újításként bevezetésre került a Komplex Alapprogram, amely az élményszerű tanulást és a tanulók komplex személyiségfejlődését szolgáló módszerek egész tárházát kínálja.

 

Beiskolázási tevékenységéhez, közösségépítő munkájának szemléltetéséhez pedig egyszerűen csak Micimackó szavait hívja segítségül:

„Pont jókor jössz, mert ez a nap legjobb része. - Melyik az a rész? - Az, amikor te meg én mi leszünk.”