Színek az iskolában

Publikálva: 2020. július 2.

Színes kotta módszer, Kék Tér Program, Fehér Tollak diákmédia, Zöld Járőr foglalkozás – a szürke hétköznapoknak láthatóan esélyük sincs az iskolákban alkalmazott színes programokkal és módszerekkel szemben.

Intézményeink ebben az évben is számtalan változatos programmal és módszerrel tették színessé nevelő-oktató munkájukat. Minden szín már önmagában is jelzésértékű, sokatmondó és figyelmet kérő.

A sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése területén alkalmazott zeneterápia, a színes kotta módszer például a Szeged és Térsége Bárczi Gusztáv EGYMI-ben aratott sikereket az elmúlt tanévben. Komoly eredményeket tudhat maga mögött a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolából, mint bázisintézményből induló Kék Tér Program is, mely a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság és a Szegedi Tankerületi Központ szakmai együttműködésének köszönhetően komplex bűnmegelőzési ismeretek elsajátítását segíti elő. A módszert az elmúlt évek alatt a tankerület több iskolája is beépítette nevelési-oktatási kínálatába. A Fehér Tollak elnevezésű online iskolaújság az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola diákéletét hivatott izgalmassá tenni. A Zöld Járőr Programnak pedig már a neve is jelzi: természetvédelemről van szó.

A Tisza-parti Általános Iskolában különösen nagy hagyománya van a Zöld Járőr foglalkozásoknak. A természeti és épített környezetét ismerő, védelmező közösség kialakulását, valamint megerősödését célzó tábort idén június közepén szervezték meg.

Az iskola zöld járőreinek (Antós Lilla Katica, Balogh Boglárka, Iván Emese, Jójárt Dorottya, Kiss Fanni, Látó Loren, Molnár Tekla, Sasi Flóra, Virág Hanna) legfontosabb feladata az iskolai fűszer- és gyógynövénykert felújítása, illetve az udvar madárbarát térré alakítása volt.

Tevékenységük során sok-sok kedves pillanatot okozott a bogárhotel és sziklakert készítése, a gyógynövények begyűjtése, szárítása, feldolgozása és a szörpkészítés is.

A kis csapat azonban nem csak az intézményben szorgoskodott. A Városi Sportcsarnok előtti virágtartókba virágot ültettek, a Liget virágágyásait gyomtalanították.

Környezetépítő programjaik között szerepelt a Liget élővilágának megfigyelése, séta a Rotary Tanösvényen egészen a Maros torkolatáig, és a Füvészkertbe is ellátogattak.

„Büszkék vagyunk a környezetükre érzékeny és azt jobbá tevő tanulóinkra.” – mondta a program koordinációjában részt vevő Katona Gyöngyvér Rózsa pedagógiai asszisztens.


Menü

Navigáció