Hogyan tanul egy tanulószervezet?

Publikálva: 2024. március 19.

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Bálint Sándor Tagiskolájában folyamatosan újabb és újabb elemekkel bővítik a nevelőtestület szakmai fejlesztésére, módszertani megújulására irányuló lehetőségeket. Elkötelezetten képviselik: ez az alapja az intézményben folyó nevelő-oktató munka magas színvonalának.

Tanulás minden szinten – akár ez is lehetne a mottója a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Bálint Sándor Tagiskolájában folyó tanulószervezeti fejlesztésnek, mely ebben a tanévben is újabb tanulási formákkal gazdagodott.

A tápéi iskolában komoly hagyománya van a tanulásnak, így ebben a tanévben is folytatódott az a jó gyakorlat, mely szerint a tagiskolában folyó tanulási folyamatban az intézmény valamennyi „lakója” részt vesz. A gyerekek mindennapos tanulási tevékenysége mellett a nevelőtestület is folyamatosan keresi az új kihívásokat, és hónapról hónapra gyarapítja azon tevékenységek tárát, mely az itt dolgozó kollégák pedagógiai eszköztárának fejlesztését célozza.

Az iskola pedagógusai az idei tanévben is számtalan alkalommal éltek az egymástól való tanulás által kínált lehetőségekkel – házon belül és házon kívül. A tradicionális belső (tantestületen belüli) óralátogatások mellett a nevelőstestület az ősz folyamán látogatást tett a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskolába, ahol – a szakmai kapcsolatok építése mellett – a Komplex Alapprogramhoz kapcsolódó óralátogatásokon vettek részt. Március közepén pedig a Szegedi Tankerületi Központ Komplex Alapprogram Munkacsoportja által hasonló témában szervezett bemutató foglalkozáson vettek részt a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskolában.

A tanuláshoz szükséges (rész)képességek játékos fejlesztését célozta a decemberben megvalósított tantestületi tréning, melyet a Szegedi Tudományegyetem oktatói, dr. Juhász Valéria és Radics Márta tartottak a tápéi pedagógusok számára.

A nevelőtestület módszertani tárának bővítését szolgája az is, hogy a tanév során az iskola pedagógusai 27 féle szaktanácsadói műhelymunkán vesznek részt.

A tápéi tantestület emellett rendszeres résztvevője a Szegedi Tudományegyetem oktatási, pedagógiai és társterületi témákban szervezett rendezvénysorozatainak:

A Somogyi-könyvtárban dr. Pintér Klára (SZTE JGYPK) játékos matematikai, dr. Lehmann Miklós (ELTE PPK) médiatudatosságra nevelő, valamint Prievara Tibor gamifikációs előadásán vettek részt.

Az IH Rendezvényközpontban megvalósult előadásokon pedig az elmúlt időszakban több kitűnő szakembertől tanulhattak: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató, dr. Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakember, Geszvein Erika pszichológus, Steigervald Krisztián generációkutató szakember, Deliága Éva pszichológus és Prof. dr. Gyarmathy Éva klinikai szakpszichológus előadásait követően valamennyi esetben sok értékes gondolattal gazdagodhattak.

Ahogyan mondani szokták, evés közben jön meg az étvágy: a tápéi iskolában folyó tanulószervezeti fejlesztés a következő hónapokban újabb elemekkel bővülve folytatódik annak reményében, hogy a nevelőtestület szellemi-szakmai gyarapodása továbbra is jó hatással lesz az intézményben folyó nevelő-oktató munka színvonalára.

Menü

Navigáció