Fifikás óvodás

Publikálva: 2021. január 11.

A Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskolája Fifikás óvodás címmel hirdette meg idei beiskolázási programját, és óvodásoknak szóló játékos feladványokkal kívánta honlapjára csalogatni a leendő első osztályos gyermekek szüleit.

A pandémia időszakában nincsenek könnyű helyzetben az áprilisi beiratkozásra készülő általános iskolák. A személyes találkozásokra épülő hagyományos bemutatkozó programok helyett új megoldások váltak szükségessé annak érdekében, hogy a beiskolázás előtt álló kisgyermekek szülei minél szélesebb körű tájékoztatást kaphassanak az adott intézmény arculatáról, oktatási kínálatáról.

A Tarján városrészben működő Weöres Sándor Általános Iskola például Fifikás óvodás címmel jelentetett meg iskolaváró feladványokat.  A novemberben kezdődő, honlapra csalogató és az iskola iránti érdeklődést felkeltő projekt januárban zárult.

A cél egyértelmű: miközben a kis óvodás a feladványokon töri a fejét, esetleg várja a helyes megoldás vagy a következő feladatok megjelenését, addig a szülő kényelmesen böngészhet a honlap hírei között, és megismerkedhet az intézmény specialitásaival.

Abból pedig van bőven. Hat jelmondat foglalja össze a színes kínálatot.

„Az egészséges életért” folyó pedagógiai munka keretében focit, úszásoktatást, táncot, rengeteg túrát ígér az iskola, továbbá a Boldog Iskola Programban való részvétellel a lelki egészség megtartását és erősítését is célul tűzte ki.

 „Az eredményes felkészülésért” szlogen speciális foglalkozások, helyes tanulási módszerek elsajátítását célzó tréningek megszervezésére hívja fel a figyelmet.

„A digitális világban való eligazodásért” is sokat kíván tenni az intézmény. Ennek egyik alappillére az informatika emelt óraszámban történő oktatása, másik fő iránya a LEGO robotok programozása, és mindemellett az ECDL európai számítógép-használói bizonyítvány megszerzéséhez is segítséget kívánnak nyújtani.

„Az élményszerű tanulásért” bevezetésre került a Komplex Alapprogram, melynek középpontjában a tanulók komplex személyiségfejlesztésére fókuszáló nevelő-oktató munka, a digitális, illetve életgyakorlat alapú és élményközpontú tanulástámogató alapmódszerek állnak a legkülönbözőbb területeket (logika,  testmozgás,  művészeti nevelés stb.) érintve.

„A használható nyelvtudásért” szintén sokat tesznek az intézményben. Az angol és német nyelvoktatás mellett kínai nyelvi szakkört is indítanak, sőt az angol oktatásában amerikai anyanyelvi lektor is segédkezik.

„Az iskolai konfliktusok kezeléséért” jelmondatuk a kiegyensúlyozott és erőszakmentes iskolai környezet kialakításának igényét jelenti, melynek érdekében az intézmény nyitott a problémák, konfliktusok resztoratív szemléletű kezelésére, az alternatív vitarendezési eljárások alkalmazására.

Érdemes elgondolkodni az iskola oktatási kínálatán!

Menü

Navigáció