Egy sokat ígérő szakmai együttműködés születése

Publikálva: 2018. december 20.

Az iskolákban folyó, már bevált és jól működő programok bemutatása, a megvalósítás során szerzett tapasztalatok átadása, egymás jó gyakorlatainak megosztása az egyik legkézenfekvőbb lehetőség az intézmények oktató-nevelő munkájának gazdagításához, frissítéséhez. Ebből az alapvetésből elindulva szervezte meg első közös szakmai napját a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Szegedi Gregor József Általános Iskola.

A decemberben megrendezett első közös szakmai programnak a Szegedi Gregor József Általános Iskola adott otthont.

Az intézmény bemutatása alkalmával a tantestületek kis csoportokban járták be a Gregor épületét.  Nyitott, jó hangulatú programelemként értékelték ezt, hiszen közvetlen szakmai beszélgetések alakulhattak ki a kollegák között, melynek során számtalan jó ötlet cserélt gazdát.

A tapasztalatcsere alapvetően tantestületi szintű előadásokra, valamint szekcióülésekre épült.

Előadás hangzott el a resztoratív sérelemkezelés Gedói Iskolában történő bevezetésének tapasztalatairól, a Gregor Iskolát érintően pedig a könyvtár és a diákönkormányzat közösségépítő együttműködésének bemutatása került napirendre.

A szekcióülések szintén izgalmas témákra épültek.

Szó esett a Gedói Iskola által elsőként bevezetett komplex bűnmegelőzési projektről, a Kék tér programról, illetve a Gregorban alkalmazott speciális oktatási modell, a háromtanítós rendszer tapasztalatairól.

Téma volt továbbá a Határtalanul program megszervezése, a pályázati tevékenység hatása a gyermekek nevelésében, és beszélgettek a digitális kompetenciafejlesztésről, az intézményi laptop telepített programjainak lehetőségeiről, a digitális feladatbank tapasztalatairól is.

Az előadások tematikájának összeállítása, felépítése, a programbemutatások gyakorlatias jellegűek voltak, melyek során elemzésre kerültek az adott témához kapcsolódó előnyök, hátrányok és lehetőségek is.

A két intézmény az első közös szakmai tapasztalatcserét eredményesnek ítéli, és a folytatását tervezi.


Menü

Navigáció