Az energiatudatosság szegedi kiválóságai

Publikálva: 2019. március 12.

A Szegedi Tankerületi Központ három iskolája is díjnyertes intézményként vehetett részt a Virtuális Erőmű Program 2019. március 6-án ünnepélyes keretek között megtartott X. Jubileumi Díjátadó Gáláján.

A Virtuális Erőmű Program (VEP) a legzöldebb hazai „erőmű”, mely egyben nemzetközileg elismert mintaprojekt. A legjobb uniós energiahatékonysági programok közé választott fenntarthatósági kezdeményezés célja, hogy pályázatain keresztül a legkiemelkedőbb energiamegtakarítási elképzeléseket összegyűjtse, a jó példákat bemutassa és díjazza.

A Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit (MI6) Kft. Energiahatékonysági Kiválósági Pályázatán nyertes köznevelési intézmények a Parlament Felsőházi Termében vehették át az őket megillető elismeréseket.

A Dr. Áder János köztársasági elnök fővédnökségével és Dr. Szili Katalin miniszterelnöki megbízott védnökségével megtartott ünnepségen „Energiatudatos Iskola 2019” címet kapott a Szegedi Gregor József Általános Iskola, valamint a Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája, továbbá „Energiahatékony Iskola 2019” cím használatára történő jogosultságot szerzett a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola.

A szemléletformálásra épülő díjnyertes iskolai pályázatok komoly és átgondolt előkészítő munkát igényeltek.

A Szegedi Gregor József Általános Iskola például a „Műanyag STOP” programja keretében arra törekszik, hogy minél inkább kiszorítsa az iskolai életből a műanyag alapú csomagolóanyagokat, „Zöld kirándulások” elnevezésű projektje pedig egyre inkább az egészség- és a környezetvédelem felé orientálja tanulóit. A díjátadó gálára Pocsai Blanka intézményvezetőt elkísérte dr. Makráné Horváth Piroska, az ÖKO munkacsoport vezetője is, továbbá Csányi Tibor, műszaki munkatárs, aki az intézményi ÖKO munkacsoport egyik legaktívabb tagja.

A Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolájának pályázata, melyet az intézmény ÖKO csoportjának támogatásával Kecse-Nagyné Bánszki Zsuzsanna tagintézmény-vezető állított össze, szintén a környezettudatos nevelésre épül, felhasználva 12 évnyi ökoiskolai tapasztalatot. A projektet a sokoldalúság jellemzi: szelektív hulladékgyűjtés, elemgyűjtő létesítése, különböző hulladékhasznosítási projektekben és természetismereti vetélkedőkön való részvétel, nyitott könyvtár kialakítása, és még hosszasan sorolhatnánk a programelemeket.

A Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola vezetője, Dr. Szabóné Dancsik Tünde szintén nagyon büszke az elnyert címre. „A megtisztelő elismerést iskolánk az évek óta működő, átgondolt és tudatos ökoiskolai szemléletének köszönheti, melynek keretén belül nagy hangsúlyt fektetünk a gyerekek egészséges életmódra nevelésére (táplálkozás, kerékpáros közlekedés, mozgás), az iskolai környezet tanulóbarát fejlesztésére (fűszernövények ültetése, komposztálás) és a külső partnerek felkutatására. A tudatos vásárláshoz és a reklámokhoz kapcsolódó ismeretekkel a felsős évfolyamokat célozzuk meg, a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékosság lehetőségeiről pedig az alsós évfolyamoknak szervezünk foglalkozásokat.”- számolt be a programról az intézményvezető asszony, aki azt is hozzátette, hogy külön elismerés illeti a program helyi kidolgozóját, Földeák Imrénét, az iskola tanárát, valamint a megvalósítás aktív résztvevőit: a diákokat, szüleiket és a nevelőtestület tagjait is.

Az elnyert címekhez szívbők gratulálunk mindhárom iskolának!


Menü

Navigáció