A Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolájának rendkívüli gyermeknapi kezdeményezése bebizonyította, hogy az igazi közösségeknek nem árthat sem a vírus, sem a távolság. Az összetartozás megnyilvánulásai a digitális tanrend idején is jól működnek, csak meg kell találni hozzá a megfelelő eszközöket és kereteket.

A Szőregen működő Kossuth Lajos Általános Iskola mindennapjai az utóbbi hónapokban semmiben sem tértek el a többi magyarországi köznevelési intézmény életétől. A digitális tanrend bevezetése óta szorgalmasan és kitartóan fáradoztak az új helyzetben jelentkező feladatok megoldásán.

Az idő szép lassan telt, és egyszer elérkezett az a pillanat, amikor rádöbbentek: Nagyon hiányoznak a személyes találkozások! Így vall erről Kecse-Nagyné Bánszki Zsuzsanna, a tagintézmény vezetője:

„Májusban már szomorúan jártam ki az iskolánkba. A legnagyobb erő: tanítványaink ragyogó tekintete, csillogó arcuk, a kollégákkal való személyes találkozások egyre jobban hiányoztak. A szülők és a diákok kezdetektől megértő, toleráns, együttműködő partnereink voltak. Ezt a nagyfokú támogatást, jó szót, szeretetet, együttműködést szerettem volna valamilyen formában megköszönni nekik. Álmodtam egy merészet! Pedagógustársaimmal egy hét alatt több mint 600 szélforgót készítettünk, amelyek Gyermeknapon már az iskola kerítését díszítették.”

Érdekes események követték a kezdeményezést. Diákok és szülők zarándokoltak az iskola kerítéséhez. A kitűzött szélforgók lassan fogyni kezdtek, az idelátogatók egyike-másika elvitt egy-egy színes, vidám darabot, és cserébe pozitív üzenettel mondott köszönetet. Az eltelt időszakban az iskola postaládáját többször kellett üríteni, mert kedves rajzokkal, szívhez szóló üzenetekkel telt meg.

Az iskola kezdeményezése láthatóan nem maradt viszonzás nélkül. A mai napig érkező üzenetek arról tanúskodnak, hogy mindenki nagyon várja már a nyüzsgő iskolai élet visszatérésének nagy pillanatát, és a közösségi szellem, az összetartozás érzése bizony nagyon sok erőt adhat a rendkívüli helyzetekben.