A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola interaktív és szórakoztató tanulási módszerek, egyéni és csapatjátékok alkalmazásával segíti a diákok pénzügyi alapismereteinek bővülését. A digitális platformok, eszközök, tartalmak között a tőzsdével kapcsolatos alapfogalmak is helyet kaptak.

„Iskolánk számára fontos, hogy a digitális eszközök, mint például az iskolai laptopok, hatékonyan integrálódjanak az oktatási folyamatba. Célunk, hogy tanulóink számára olyan tanulási élményt biztosítsunk, amely során különböző digitális platformokat és eszközöket alkalmaznak.” – mondta Winkler Andrea, a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatója, aki részletesen beszélt a digitális világ és a tanulók pénzügyi felkészültségének iskolai kapcsolatáról.

„Az állampolgári ismeretek tantárgy Mindennapi pénzügyeink témakörét segíti a Pénziránytű Alapítvány munkafüzete, emellett online játékaik nagyszerűen egészítik ki a tanulási folyamatot. A diákok nemcsak elméleti tudást szereznek, hanem gyakorlati tapasztalatot is, amely segíti őket a tudatos pénzügyi döntések meghozatalában. Az interaktív és szórakoztató tanulási módszerek révén diákjaink könnyebben megértik és alkalmazzák a pénzügyi alapfogalmakat, felkészülhetnek arra, hogy okosabb pénzügyi döntéseket hozzanak, például hogyan kezeljék a napi kiadásaikat, hogyan spóroljanak, vagy hogyan készítsenek családi költségvetést.

Az egyéni és csapatjátékok, valamint a pénzügyi személyiségtesztek interaktív módon fejlesztik tudásukat és készségeiket. Ezek az online órák színesebbé, érdekesebbé, 21. századivá teszik tanulóink számára a tanulást.

A tőzsdejáték izgalmas és tanulságos módja volt annak, hogy a diákok számukra is izgalmas környezetben ismerkedjenek meg a gazdasági alapfogalmakkal, a tőzsdék működésével. A játék célja az volt, hogy a diákok jobban megértsék a pénzügyi piacok világát, miközben részt vettek egy szimulált tőzsdei vagy vállalkozói környezetben. Megismerkedtek a részvények vásárlásával, eladásával, és azt is megtapasztalhatták, hogyan befolyásolják a gazdasági események a piaci árakat.

A gyerekek általuk választott összetételű és létszámú csapatokban dolgozhattak, megoszthatták ötleteiket, és együtt gondolkodtak a legjobb stratégiák kialakításán. Lelkesen és aktívan kapcsolódtak be a feladatba, ahol észrevétlenül is közelebb kerültek a gazdaság működésének megértéséhez. Sok esetben maguk döbbentek rá, hogyan kapcsolódnak a megismert folyamatok egymáshoz és a mindennapi élethez. Nemcsak a pénzügyi döntéshozatal volt a középpontban, hanem az is, hogy a diákok képesek legyenek reagálni a változó körülményekre, és alkalmazkodni a piaci helyzetekhez. Izgalmas volt figyelni, hogy ki, hogyan alakítja a stratégiáját, hogy dolgoznak együtt a csapatok.

Összességében remek lehetőség volt arra, hogy a diákok játékos formában mélyebb ismereteket szerezzenek a gazdaságról és a pénzügyek világáról, miközben jó hangulatú óra keretében fejlesztették a problémamegoldó készségeiket és a csapatmunkát.”

 

 

Fotón: Indul a játékos üzleti tervezés, ahol vállalkozói szemmel a „Remek süti” termelési mennyiségéről, eladási áráról és a reklámra szánt költségekről kell döntést hozni a legnagyobb profit elérése érdekében.