A Szegedi Orczy István Általános Iskola október végén „TársasJáték” elnevezéssel közösségi délutánt szervezett, melyre vendégdiákok is meghívást kaptak. A rendezvény komplex módon és a modern technika segítségével erősítette a közösségi értékeket: a kódolás témakörére épült, egy közös eTwinning projektet zárt, és minőségi időtöltést jelentett a programon részt vevő diákoknak és szülőknek.
A Szegedi Orczy István Általános Iskola egy sikeres Meet and Code pályázatot követően kódolás témakörére épülő délutánt szervezett „TársasJáték” elnevezéssel. A Kiss Mónika által koordinált közösségi programon a szervező intézmény 2. osztályos tanulói és a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 4. osztályos diákjai vettek részt szüleik kíséretében.
A „TársasJáték” a két iskola közös eTwinning projektjének záróeseménye volt, melyet a Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár munkatársainak közreműködése is színesített.
„A programot a Kódolás Hete kezdeményezés inspirálta, melynek célja, hogy a diákok megismerkedjenek a kódolás alapjaival, fejlődjön algoritmikus gondolkodásuk, problémamegoldó képességük. Mi ezt kiegészítettük, hiszen fontosnak tartjuk, hogy a felnőttek és gyerekek felfedezzék a közös játék örömét, együttműködjenek a próbák legyőzése közben, minőségi időt töltsenek egymással. A modern technika így hagyományos értékek erősítésére szolgál.
A domaszéki partnereink tanítójával, Mataisz Zsuzsannával együtt mesés alaphelyzetet teremtettünk. A csapatok a királylány kiszabadítására indultak, akit egy sárkány tartott fogva a várában.” – olvasható az eseményről szóló beszámolóban.
A szervező iskola nagy hangsúlyt fektetett a minőségi időtöltés feltételeinek megteremtésére, a közösségi alapértékek erősítésére és a modern technika célirányos alkalmazására. Jól sikerült nekik!
„Öröm volt figyelni, ahogyan a negyedikesek segítették másodikos társaikat, közösen leküzdve minden akadályt. A feladatok megoldása közben a gyerekek használtak BeeBot padlórobotot, várat építettek lego kockákból, kipróbálhattak egy óriás társasjátékot, miközben QR-kódba rejtett kihívásokkal találkozhattak. Nagy sikert aratott a Scottie Go! játék, az indi robot, a sárkány megépítése…
A csapatok az állomásokon 3D nyomtatóval készített zsetonokat gyűjthettek, amelyekkel a próbák után amőbázhattak, malmozhattak. A játék után mindenki élményekkel, új ismeretekkel gazdagabban tért haza.” - zárul az iskolai híradás.