A köznevelési intézmények a tanév végén is kiemelten kezelték a biztonságos közlekedésre nevelés ügyét, és különböző élményprogramok szervezésével igyekeztek gyakorlásra, a már elsajátított tudásanyag ismétlésére, vagy éppen újabb ismeretek megszerzésére ösztönözni tanulóikat.
A közlekedési élményprogramok szervezésében kifogyhatatlan ötlettárral rendelkeznek az iskolák.
A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola például nemrégiben évadzáró KEVE Ünnepet tartott, melynek célja a kerékpáros és gyalogos közlekedés már elsajátított szabályainak játékos formában történő ismétlése és gyakorlása volt.
„Kiemelt feladatunknak tartjuk, hogy diákjaink elsajátítsák a felelősségteljes közlekedési magatartást már kisgyermekkortól, ezért is csatlakoztunk a „Közlekedjünk együtt, vigyázzunk egymásra!” (KEVE) Programhoz.” – mondta Winkler Andrea iskolaigazgató.
Az intézményi évadzáró rendezvény - a tudásanyag gyakorlása mellett - kiváló lehetőséget biztosított a közösségépítésre is, hiszen tanulók, szülők, pedagógusok együtt dolgoztak egy közös cél elérése érdekében, és mindeközben remekül szórakoztak.
A gyerekek saját kerékpárokkal, rollerekkel is végig haladhattak a játékos feladatokkal teli, közlekedési helyzeteket szimuláló ügyességi pályán.
Az udvaron további érdekes feladatok vártak a diákokra. Homokvárost építettek, ahol játékautókkal szimulálták a városi közlekedést. A KEVE Ünnep során a tanulók különböző közlekedési szituációval találkozhattak, kipróbálhatták például a forgalomirányító nehéz feladatát egy közlekedési dugó esetén, valamint választottak maguk közül rendőrt, aki a gyorshajtókkal és szabálytalankodókkal szemben lépett fel.
„Mindenkinek fontos volt ez a nap!” – összegezte az eseménnyel kapcsolatos véleményeket igazgató asszony.
A közlekedési élményprogram biztosítása kapcsán másik utat választott a Szegedi Jerney János Általános Iskola. Az intézmény kirándulást szervezett, melynek keretében - a KEVE ismeretanyagához kapcsolódóan - vezetéstechnikai suliprogramon vettek részt a gyerekek. A szegedi Gokart Park ingyenes programjának célja a közlekedési tudatosság, a fegyelem és döntéshozatal mechanizmusának fejlesztése az alsó tagozaton. A diákok élményszerűen ismerkedhettek meg a biztonságos közlekedés szabályaival, illetve a vezetéstechnika alapjaival, valamint a közlekedési helyzetek tudatos felismerését is gyakorolhatták két- és négykerekű pedálos járművek segítségével. Az intézmény gyakorlatilag elsőként próbálhatta ki ezt az új kezdeményezést.