Egykori tanítványa munkáiból rendezett kiállítást a Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola. Az intézményből elballagó grafika és festészet tanszakos diákok szakmai utánkövetésének új formáját ezentúl évente megszervezik.
„Így alkotok ma” címmel 2024. május 9-én kiállítás nyílt a Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola aulájában. A hagyományteremtő jelleggel megrendezett tárlaton az intézmény egykori tanítványa, Fixler Abigél mutatta be munkáit.
A megnyitón Wittmanné Zelei Rózsa, a Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szaktanára mondott köszöntőt, aki kiemelte, hogy a tehetséges tanulók szakmai utánkövetésének új hagyományát indították útjára. A grafika és festészet tanszakos egykori növendékeknek minden évben lehetőséget biztosítanak majd a bemutatkozásra. „Az így alkotok ma” kiállítássorozat első bemutatkozója, Fixler Abigél jelenleg a Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum textilműves tagozatának tanulója, aki tanulmányrajzaival és textilterveivel ejtette ámulatba volt iskolájának diákjait.
A kiállítást Kocsisné Maráczi Margit szaktanácsadó, a Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének Nívó-díjával kitüntetett mesterpedagógus nyitotta meg.
Beszédében kiemelte Abigél rutinos ceruzakezelését, tanulmányrajzainak élethűségét, festményeinek színgazdagságát, textilterveinek sajátos kreatív és egyedi elevenségét.
Méltatta a Tabánban folyó színvonalas vizuális képzést, és dicsérte a Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum művésztanárainak magas színvonalú felkészítő munkáját. Abigél jelenlegi intézményét Magyar Mihály grafikusművész képviselte, aki szintén elismerő szavakkal illette Abigél szorgalmát és munkáinak színvonalát.
A kiállítás új utakat nyitott a tehetséggondozás terén, és többféle célkitűzés elérését is segíti. Erősíti a művészeti képzést folytató intézmények szakmai együttműködését, inspirálja a diákok alkotói tevékenységét, alkalmat teremt a bemutatkozásra, és nem utolsó sorban mesteri módon támogatja az egykori tanítványok szakmai fejlődésének figyelemmel kísérését.