A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola tanulói között is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a robotika. A helyi tantervbe épített rendszeres foglalkozások mellett az intézmény rendhagyó órák szervezésével igyekszik a lehetőségek tárházát bővíteni, és a jövő készségeinek fejlesztését biztosítani.
A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola és a robotika kapcsolatáról, jelenről és jövőről Winkler Andrea iskolaigazgató osztotta meg gondolatait.
„A robotika egyre nagyobb szerepet kap az oktatásban, hiszen nemcsak szórakoztatóvá teszi a tanulási folyamatot, hanem számos fontos készséget is fejleszt. A robotikai programok hozzájárulnak a diákok logikai gondolkodásának, problémamegoldó képességeiknek és kreativitásuknak a fejlődéséhez. A robotok használata és programozása során a tanulók megismerkednek az algoritmikus gondolkodással, a mérnöki szemlélettel és a csapatmunkával. Ezek a készségek nélkülözhetetlenek a 21. századi munkaerőpiacon, különösen a technológiai és mérnöki pályákon.
Iskolánk rendelkezik saját robotokkal, és a helyi tantervünknek is része a robotika oktatása. Minden évben törekszünk arra, hogy rendhagyó órákkal egészítsük ki a lehetőségeket. Ezért is csatlakozott iskolánk a Somogyi-könyvtár által felkínált robotika programsorozathoz, mely egymásra épülő, több foglalkozásból álló, élményalapú tanulás tárházát nyitotta meg diákjaink előtt. Amíg az elsősök eleinte csak ismerkednek a könyvtár legkisebb robotjával, az Ozobottal, addig a nagyobbak már pályákat tervezhetnek. A következő lépcsőfok az Ipad Osmo, amely egy egyedi készségfejlesztő játékkiegészítő. A gyerekek a játék segítségével megismerkedhetnek a Scratch programozás alapjaival is.
Felső tagozatosaink Indi robot segítségével bolygóközi kalandozáson vehetnek részt, és bővíthetik tudásukat a Naprendszerrel kapcsolatban.
A robotika elősegíti, hogy az interaktív és gyakorlati tanulás útján a diákok magabiztosabbá váljanak a természettudományok, technológia és matematika terén. Ösztönzi a diákok tanulás iránti kíváncsiságát és kísérletezési vágyát, hiszen azonnali visszacsatolást kapnak a programozott robotok mozgásából és viselkedéséből. Ezért is számítanak népszerűnek a diákok körében ezek a foglalkozások.”
„A jövő oktatása egyre inkább a digitális eszközök és az élményalapú tanulás köré épül, így a robotika nemcsak trend, hanem egy elengedhetetlen eszköze a modern oktatásnak. Iskolánk ebbe a folyamatba kapcsolódott be a tanórákkal és a rendhagyó foglalkozásokkal.” – zárta gondolatait igazgató asszony.