A Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Szeged-Tápé városrészben működő Bálint Sándor Tagiskolája együttműködésre sarkalló, kapunyitogató szakmai találkozót szervezett „NYITNI-KÉK” címmel. A program célja a két intézmény közötti hálózati tanulás, tudásmegosztás és szakmai tapasztalatcsere elindítása volt.
A 2023. április 14-én megvalósuló programról a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola Bálint Sándor Tagiskolája igen tartalmas összefoglalót állított össze.
„A tavasz beköszönte, a madárcsicsergéstől hangos, zöldellő természet életünk számtalan területén szimbolizálja a világ újjáéledését, megújulását. Akarva-akaratlanul azt üzeni, azt sugallja számunkra, hogy újabb és újabb kapukat nyitogassunk magunkban és egymás között is.
Ez az időszak az iskolák számára is valódi kapunyitogatás, hiszen ebben az időszakban szervezik intézményeink a legtöbb iskolába hívogató programot a leendő 1. osztályos gyerekek számára.
A Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és a Szeged-Tápé városrészben működő Bálint Sándor Tagiskola ezt a kapunyitogatást a közelmúltban új színekkel, új tartalmakkal gazdagította: a két intézmény együttműködésre, együtt gondolkodásra nyitott vezetői és pedagógusai hagyományteremtő szándékkal „kapunyitogató” szakmai találkozót szerveztek.” - olvasható a program bemutatásában.
A szakmai találkozó fő célja a két intézmény közötti hálózati tanulás, a tudásmegosztás és a szakmai tapasztalatcsere elindítása volt. Azon módszertani tapasztalatok áttekintésére fókuszáltak a résztvevők, melyek révén a gyerekek iskolai tanulása élménnyé válhat, és amelyek segítségével növelhető a tanulási sikeresség, illetve csökkenthetők az iskolai kudarcok és a lemorzsolódás.
A fenti célitűzések szem előtt tartásával a Porkolábné Papp Zsuzsa tagintézmény-vezető által vezetett tápéi intézmény szakmai munkaközösségei örömmel fogadták el a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatójának, Gyurikné Vass Angélának a meghívását.
A szakmai találkozó első részében a házigazda és a vendégintézmény pedagógusai Malmosné Borsi Edit tanító KIP-módszerrel (Komplex Instrukciós Program) megszervezett 2. osztályos magyaróráján vehettek részt. A szakmai tapasztalatcsere második részében a két intézmény pedagógusai közösen értékelték a bemutatóórán látottakat, és osztották meg a tanulók differenciált fejlesztése során szerzett eddigi tapasztalataikat.
A program végén a résztvevők kifejezték azon szándékukat is, hogy a jövőben hasonló nyitottsággal és hasonlóan színvonalas programokkal kívánják folytatni a két iskola között megindult hálózati tanulást és szakmai tapasztalatcserét.
A „NYITNI-KÉK” első fóruma elérte célját: a kezdeményező felek kaput nyitottak, tapasztalatokat szereztek, a jövőben pedig folytatni akarják ezt az utat!