A Szegedi Orczy István Általános Iskola már 6. alkalommal rendezte meg az Olvasás éjszakája programot. Ezúttal közel 100 tanuló töltött a könyvek és feladatok bűvkörében egy izgalmas estét. Idén a felnőtteket - szülőket, nagyszülőket és tanárokat – is sikerült megszólítania az intézménynek.

A Szegedi Orczy István Általános Iskolában az Olvasás éjszakája programnak múltja van. Az idei esemény már a 6. alkalom, hogy a szervező pedagógusok - erőt és fáradtságot nem kímélve - fergeteges eseménysorozattal kedveskedtek az érdeklődő diákoknak. Most a felnőtteket is sikerült megszólítaniuk.

„Fontos feladatunknak tekintjük, hogy tanulóink a kortárs írók műveit olvasva váljanak a szöveget értő és szerető emberekké. Vendégeink voltak már Szilasi László, Tasnádi István, Bosnyák Viktória, Wéber Anikó és Fiala Borcsa. Ezúttal Mészöly Ágnes fogadta el meghívásunkat…” – olvasható Kiss Györgyi és Szénásiné Őrhalmi Nicolette szervezők beszámolójában, akik az előzetes feladatokról és az október 4-én megvalósított program részleteiről is meséltek.

„Idén újdonságként sikerült a felnőtteket - szülőket, nagyszülőket és tanárokat – is bevonni az írónő Rókabérc című könyvének elolvasásába…

Az alsós tanulóink Hanga és Várkony történetével ismerkedtek meg, a felsősök A királyné violája, A színház a félhold árnyékában és az Emberek Országa című regényeket olvasták el. Becsülettel elkészítették a művekből készült feladatlapot…

Az est kézműveskedéssel és egy hangulatos író-olvasó találkozóval kezdődött. A gyerekek és a felnőttek is sok izgalmas kérdést tettek fel az írónőnek…

A beszélgetést pizzavacsora követte, majd az alsósok egy zseblámpás akadályversenyt izgulhattak végig. A kicsiket retró mesefilmes moziba hívták a tanító nénik, lezárásképpen az udvaron, a sötétben barátságot jelképező szívecskéket kerestek. A felső tagozatosok osztályonként különböző foglalkozásokon vettek részt.”

Kétségtelenül érdekes feladatok tarkították a programot. Többen kipróbálták például a lúdtollal való írást, mások az olvasott regényhez iniciálét terveztek. A szabadulószoba is izgalmakat tartogatott. Itt a gyerekek térképeket böngésztek, céhlevelet tanulmányoztak, kódexlapról verset tanultak, fűszer- és gyógynövényeket ismertek fel, és összeállíthattak maguknak egy reneszánsz vacsorát is. A feladatok sora azonban még folytatódott: a gyerekeknek ki kellett egészíteniük a Mesék Mátyás királyról főcímdalának szövegét, kiszínezték Lorántffy Zsuzsanna hímzőműhelyének egyik mintáját, a budai, visegrádi és a sárospataki várral kapcsolatosan rejtvényeket oldottak meg, és jelmezekbe beöltözve megtanulhattak egy reneszánsz táncot is. A végső megfejtés, azaz a menekülés kulcsa egy telefonszám volt.

„A 8. osztályosok egy vetélkedő keretében dolgozták fel az Emberek Országa című művet. 3-4 fős csapatokban mérték össze erejüket és tudásukat. Változatos feladatokat kellett megoldaniuk papíron és interaktív táblán egyaránt. Kreativitásuk, szövegértési és kooperációs képességük segítette őket abban, hogy eredményesek legyenek. Ebből a megmérettetésből mindenki győztesen került ki.” – olvasható Kiss Györgyi és Szénásiné Őrhalmi Nicolette beszámolójában a legidősebb diákok próbatételei kapcsán.

Az est zárása a sötét udvaron lebonyolított számháborús csata volt.

„Nagy büszkeségünkre közel 100 tanuló töltötte velünk ezt az izgalmas estét, mely az orczys kollégák fáradságot nem ismerő munkájával vált ilyen sikeressé. Jövőre is folytatjuk!” – ígérték a szervezők.