Az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola igazgatója az „Ökoiskola” cím megszerzésének 25. évfordulója alkalmából elismerő oklevelet vehetett át Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkártól és dr. Tuzson Bence igazságügyi minisztertől. A mára már „Örökös Ökoiskola” címmel rendelkező intézmény e tanévben is színvonalas programokkal igazolta, rendíthetetlenül élen jár a szemléletformálásban.

Az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola eddigi elkötelezett ökoiskolai tevékenységéért dr. Gondáné Pál Ildikó igazgató elismerő oklevelet vehetett át 2025. május 26-án Dunakeszin.

A Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár és dr. Tuzson Bence igazságügyi miniszter által átadott oklevelet az intézmény az „Ökoiskola” cím megszerzésének 25. évfordulója alkalmából kapta annak elismeréseként, hogy negyed évszázada példamutatóan és elkötelezetten járul hozzá a környezettudatos szemléletformáláshoz.

A mára már „Örökös Ökoiskola” címmel rendelkező intézmény a 2024/2025. tanév folyamán is színvonalas programokkal igazolta, hogy megérdemelten kapta meg ezt a magas rangú elismerést.

Az iskola egyik hagyományos és igen népszerű rendezvényei közé tartozik egyebek között a Madarak és Fák Napjához kapcsolódó vármegyei szintű játékos természetismereti vetélkedő. A kétszintű megmérettetés második, májusban lebonyolított döntő fordulójában 13 csapat mérte össze tudását Algyőn. A négyfős csapatok változatos feladatokat oldottak meg: madárhangokat ismertek fel, madáretetőt készítettek, természeti összefüggéseket vizsgáltak, miközben digitális eszközöket is használtak. A zsűriben elismert szakemberek foglaltak helyet.

A versenyen első helyezést az „Öko Afik” elnevezésű csapat (Algyői Fehér Ignác Általános Iskola, felkészítő: Benczédi Gyöngyi) ért el. Második a „harMÓtikor” nevű formáció (Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola, felkészítő: Kiss Kornél) lett. Harmadik helyen a „Jómadarak” (Szegedi Gregor József Általános Iskola, felkészítő: Török Gabriella Judit) végeztek.

Az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola elkötelezetten folytatja a fenntarthatóságra való nevelő munkát, és továbbra is kiemelt célkitűzése, hogy saját eszközeivel a legeredményesebb módon járuljon hozzá az élhető jövő kialakításához.