A Szegedi Orczy István Általános Iskola harmadik osztályos kisdiákjait örömhír várta a szeptemberi iskolakezdéskor. Minősített eTwinning projekt címet kapott a Stories to heal – reading for wellbeing elnevezésű nemzetközi munkájuk.

Jól kezdődött a tanév a Szegedi Orczy István Általános Iskolában. A harmadik osztályos diákok Stories to heal – reading for wellbeing elnevezésű nemzetközi projektjének beérett a gyümölcse. A közös munkáról Kiss Mónika tanítónő, a projekt megálmodója és koordinátora számolt be.

A gyerekek sokat, szívesen olvasnak. Könyvtárlátogatók, digitális eszközökkel támogatott közösségi rendezvényeken vesznek részt a Somogyi-könyvtárban. Az olvasás, a könyvek világa abban is segíthet, hogy önmagunkat, társainkat jobban megismerjük, érzelemvilágunk gazdagodjon. Ezt a célt szolgálja a Stories to heal – reading for wellbeing című eTwinning projektünk, melyet olasz, horvát, görög, török, román partnereinkkel valósítottunk meg.

A program során közös történeteket olvastunk a közösségről, barátságról, önmagunk felfedezéséről. Online találkozókon beszélgettünk európai társainkkal az aktuális olvasmányélményeinkről. Megismertünk új mesehősöket, felfedeztünk azonos kedvenceket. Online kis könyvtárat hoztunk létre, közös mese, közös blog született.

Projektünk színvonalának elismeréseként a Nemzeti Szolgáltatópont megítélte számunkra a Minősített eTwinning projekt (Quality Label) címet, mely éppen tanévkezdésre érkezett.

Az értékelésben megjelent, hogy színes, innovatív projekt született, amely összhangban áll az éves európai téma, az iskolai jóllét pedagógiai céljaival. A gyerekek ezúttal is átélhetik, hogy a közös munka, tudás, összefogás által a jók - akár a mesehősök - elnyerik jutalmukat.”

Az elismeréshez gratulálunk!