A Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola az elmúlt időszakban is gondoskodott róla, hogy sem a saját, sem a társintézmények pedagógusai ne maradjanak friss ismeretek nélkül. Vallja, hogy a folyamatos szakmai megújulás a sikeres oktató munka egyik alapköve.
„Mindig tanulunk valamit” – mondta Kertész Eszter, a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola főigazgatója, aki fontosnak tartja mind az intézményen belüli szakmai fejlődést, mind a társintézmények közötti tudásmegosztást. Az elmúlt időszakban szerveztek regionális szakmai napot, de számos továbbképzésen is részt vettek, ahol saját tudásukat gyarapították a pedagógusok.
November 18-án a Sakkpalota Programmal kapcsolatos ismeretátadás volt a téma az iskola által megtartott regionális nyílt napon, melyen 50 érdeklődő pedagógus vett részt. Az eseményt Plesovszkiné Ujfaluczki Judit, a Szegedi Tankerületi Központ igazgatója nyitotta meg, aki elismerő szavakkal méltatta az itt folyó magas színvonalú innovatív munkát.
A Sakkpalota Program kiemelt referenciaintézményeként működő Tarjáni Iskolában az érdeklődők magyar nyelv és irodalomból, matematikaórákon, valamint napközis és logopédiai foglalkozásokon nézhették meg a speciális képességfejlesztő módszertan integrálási lehetőségeit az első évfolyamon. A testnevelésórán a SakkTesi mozgásfejlesztő program alkalmazását is megtekinthették a vendégek. Az órákat szakmai beszélgetés követte.
.jpg)
Az iskola pedagógusai saját ismereteik gyarapítását sem hanyagolják el.
„Kiemelt referenciaintézményként nem csak sakkos szakmai napokat, workshopokat tartunk, hanem képzések helyszínét is biztosítjuk. Az idei tanévben kilenc kolléga vett részt a Sakkpalota Programmal kapcsolatos továbbképzésen, egyik képzőjük Juhászné Fekete Angéla kolléganőnk volt.” – mondta főigazgató asszony.
Öten az Így tedd rá! - Moldvai népi játék, néptánc módszertani továbbképzésen fejlesztették szakmai tudásukat, hogy az ott tanultakat beépíthessék a tanítási gyakorlatba. Pedagógiai hitvallásuk, hogy a módszertani sokszínűség élettel tölti meg a nevelő-oktató tevékenységet.
A tudásszomj az egész tantestületre jellemző, így nem meglepő, hogy valamennyien iskolapadba ültek egy speciális képzés kapcsán.
„Iskolánk mindennapi életében igen gyakoriak a kisebb-nagyobb sérülések. Ezek ellátása iskolánk pedagógusaira hárulnak. Azért, hogy szakszerű ellátást tudjunk biztosítani, nevelőtestületünk elsősegélynyújtó tanfolyamon vett részt. Köszönet érte Nyeste Zsolt állomásvezető mentőtisztnek, valamint Varga Csaba Márk főápolónak, a Szegedi Mentőállomás dolgozóinak!” – zárta sorait Kertész Eszter.
.jpg)