A Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye prevenciós célú előadások megszervezésével hívta fel kollégistái figyelmét a bűnmegelőzéssel és a biztonságos internethasználattal kapcsolatos ismeretek fontosságára.

A Szegedi Városi Kollégium nevelőtanárai jól tudják, nemcsak az iskolában van helye a bűnmegelőzéssel, illetve a biztonságos internethasználattal kapcsolatos ismeretek átadásának. A köznevelési intézményrendszer minden területének, így az otthont helyettesítő kollégiumoknak is kiemelten kell kezelniük a témát.

Sápi László nevelőtanár így mesélt a Fodor József Tagintézményben végzett szeptemberi prevenciós munkáról:

Minden tanév kezdetekor a szakmájukban elismert hiteles személyek, szakértők töltenek el egy délutánt a diákok között, ahol tájékoztató céllal a biztonságos internethasználatról, illetve a bűnmegelőzés lehetőségeiről tartanak interaktív előadást.

Egyik meghívott vendég, Krnács András szakértő a Safer Internet képviselőjeként az internethasználat jellemzőiről és annak veszélyeiről tájékoztatta a fiatalokat. A személyes kommunikációk, adatok, bizalmas információk széles körű védelem nélkül veszélyes visszaélések alapjai lehetnek. A bizalmas beszélgetések közzététele, személyes adatok megadása csak megfelelő óvatossággal lehetségesek. Az előadó sok konkrét példát, megtörtént esetet mutatott be.  A diákok az ismertető második felében feltehették kérdéseiket. Volt, aki a beszélgetés végén külön is megbeszélte személyes problémáját a szakértővel.

Szeptember végén a másik meghívott, Csala P. Borbála őrnagy asszony a Szegedi Rendőrkapitányság képviseletében érkezett intézményünkbe. Ő is évek óta vendégünk. Már rutinosan szólítja meg a fiatalokat, az előadás témaköreit is a korosztályt érintő területekből állította össze. A fiatalkori bűnözést, a fiatalkorú áldozatok kategóriáit részletesen mutatta be. Külön beszélt az elkövetési módokról, a büntetési fokozatokról, következményekről. A drogfogyasztás témakörében is konkrét példákkal szolgált. A pedagógiailag jól felépített előadás közben sok diák kérdéseket fogalmazott meg. A nagy érdeklődéssel kísért foglalkozás zárásaként őrnagy asszony egy rövidfilmet vetített. A serdülőkről szóló történet a diákokat érintő, vagy az általuk elkövetett különféle bűncselekményeket mutatott be. A rövidfilm közös kiértékelése zárta a programot.

A két előadás célcsoportja a kilencedikes évfolyam, illetve az újonnan kollégiumba került tanulók voltak. Eredményességét a diákok által feltett kérdések nagy száma, illetve azok konkrétsága mutatta.”