A Komplex Alapprogram (KAP) alkalmazásával kapcsolatos ismeretátadás volt a célja a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola által szervezett novemberi nyílt óráknak, amelyek megtekintésére a társintézmények érdeklődő pedagógusai regisztrálhattak. A tudásmegosztó esemény KAPóra jött mindenkinek, hiszen a résztvevők közvetlen közelből nyerhettek tapasztalatokat, ötleteket a témában.
A Szegedi Tankerületi Központ mindig is támogatta az intézmények közötti tudásmegosztó programokat. Ennek egyik ékes példája a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola által november közepén szervezett nyílt nap volt, ahol a Komplex Alapprogram (KAP) alkalmazásával kapcsolatos ismeretátadás volt napirenden. Az angol, matematika, földrajz, történelem, digitális kultúra, magyar nyelvtan tantárgyak tanítását bemutató órákra, illetve az azt követő óramegbeszélésekre szép számmal regisztráltak a társintézmények érdeklődő pedagógusai.
A KAP az iskolák módszertani megújulásának egyik kiváló lehetősége. Olyan pedagógiai elvek és módszerek együttese, amelyek a tanulók komplex személyiségfejlesztésére fókuszálnak, segítik egyebek között a különböző képességek és készségek kibontakoztatását, az esélyegyenlőség megvalósulását, az egyéni differenciálást, hozzájárulnak a lemorzsolódás megelőzéséhez, és az élményekre alapozott nevelő-oktató munkát támogatják.
A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola novemberi KAP óráinak külön jelentőségét az adta, hogy a nyílt nap vendégei között köszönthették a program kidolgozásában részt vevő Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központ képzőit is.
A KAP disszeminációját támogató Szegedi Tankerületi Központ - az intézmények módszertani megújulása, az innovációk bevezetése és eredményes alkalmazása érdekében - hosszabb távú együttműködést valósít meg az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központtal. Ennek keretében továbbképzések megvalósításával is segíti pedagógusai szakmai fejlődését.
A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola rendezvényét ezen együttműködés egyik jelentős fórumaként tarthatjuk számon. Azonban nem ez volt az első KAP-os program a tanév során. Októberben a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola, valamint a Kiss Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tartott nyílt órákat, decemberben a Kisteleki Általános Iskola és Kollégium következik, a tanév második felében pedig a Szegedi Jerney János Általános Iskola, a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint ismét a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola készül egy hasonló szakmai nappal.
A tanév folyamán változatos és igen tartalmas programsorozatban lehet részük a KAP iránt érdeklődő szakembereknek.