A várháborúkról szóló történelmi ismeretek átadásához izgalmas módszert választott a Szegedi Gregor József Általános Iskola. A gyerekek az elsajátított tananyag alapján, fantáziájuk segítségével homokból építhették meg saját erődrendszerüket.
A Szegedi Gregor József Általános Iskola. szerencsés helyzetben van. Hatalmas udvara remek lehetőséget biztosít a sportoláshoz, a szabadtéri játékokhoz és minden olyan kültéri elfoglaltsághoz, amely a diákok életet színessé, változatossá teszi.
A szabad ég alatt folytatott tevékenységek egyik kiváló példája a homokvárépítés, mely túl azon, hogy jócskán igénybe veszi a gyerekek fantáziáját és kreativitását, remekül illeszthető a nevelő-oktató munka folyamatába is.
A harmadikosok például nem oly rég történelmünk dicső korszakáról, a nándorfehérvári csatáról, várháborúkról beszélgettek olvasásórán, majd a tanultak alapján homokból felépíthették saját erődrendszerüket.
Az iskolai várépítéshez rengeteg szerszám; lapát, ásó, vödör és a homokozáshoz elengedhetetlen forma áll a kis „munkások” rendelkezésére.
A kicsik kezdeményezését felkarolva a felsős diákok is kedvet kaptak ehhez a tevékenységhez, így a jó idő beköszöntével várépítő verseny meghirdetését tervezik.
Az élménypedagógiai módszerek alkalmazásában élen járó köznevelési intézmény diákjai láthatóan sosem töltik unatkozással az időt.