A Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola diákjai a "Tisztítsuk meg, és tegyük szebbé az Újrókus városrészt! Tegyünk együtt környezetünkért!" jelige égisze alatt közösségi szemétszedési akcióban vettek részt áprilisban. A fenntartható fejlődést és a környezettudatosságot segítő program megvalósítása során a gyerekek mindent megtettek azért, hogy megtisztuljanak az intézmény szomszédságában lévő szegedi közterületek.

A Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 4.b, 5.a és 7.b osztályos tanulói "A helyi identitás és a kohézió erősítése Szegeden - a közösség ereje" című pályázat hívó szavára szemétszedési akcióban vettek részt április közepén.

A Széchenyi 2020 program keretében, az Európai Unió Szociális Alapjának a támogatásával megvalósuló projekt közösségi programján a diákok mindent megtettek azért, hogy munkájuk eredményeként megtisztuljanak az intézmény szomszédságában lévő szegedi közterületek.

Az érintett osztályok - osztályfőnökeik vezetésével - megszabadították az eldobott hulladékoktól az intézmény szomszédságában lévő "Kiserdőt", a Vértó környékét, a közeli óvodák környezetét, a zöld területeket.

 

„…tiszta környezetet teremtettek az itt élők számára a szabadidő kulturált eltöltéséhez, a mindennapi életvitelhez. A fenntartható fejlődés és a környezettudatosság jegyében megvalósított programon a tanulók átélhették az együttesen végzett tevékenység közösségerősítő-építő hatásait, a közös munka élményét. Köszönjük a 4.b, 5.a és 7.b osztályoknak és osztályfőnökeiknek környezetszépítő önkéntes munkájukat.” – mondta Kiss László, az intézmény igazgatója.

 

A Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - túl a fenntartható jövő építésének feladatain, illetve a környezetvédelemre nevelő-oktató tevékenységen - láthatóan kiemelten kezeli a helyi identitástudatot erősítő, a közösségi szerepvállalást és együttműködést segítő, a közösségi munka jótékony hatásaira fókuszáló kezdeményezéseket.

A fenti célkitűzések mentén szerveződő programokban való aktív részvétellel szeretné kialakítani diákjaiban a lakóhelyhez való kötődést, a közvetlen környezet és az egymás iránti felelősségtudatot, az elhivatott közösségi munka igényét.