Harmadik alkalommal rendezi meg a Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos! programot a Gyulai Tankerületi Központ és a Gál Ferenc Egyetem Egészség- és Szociális Tudományi Kar. A Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos! témahetén a tankerület fenntartásában működő 30 intézmény és mintegy 8000 gyermek vett részt.

Teleki-Szávai Krisztinától, a Gyulai Tankerületi Központ igazgatójától és Zámori Idától, a Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium főigazgatójától, a versengés egyik főszervezőjétől megtudtuk, a Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos! program a köznevelési intézmények tanulóinak testi-lelki-értelmi egészségének támogatását célozza meg.


Ennek jegyében minden évben közzétesznek egy felhívást, amelynek különlegessége, hogy a Gyulai Tankerületi Központ fenntartásában működő valamennyi intézményt bevonják a kezdeményezésbe.

 

Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos!

 

Az idei verseny témája az egészséges életmód és a digitális jóllét. A program során az iskolák Egészségőrző diákok koordinálásával olyan témákkal foglalkoztak, mint a mozgás, a mentális egészség, a digitális eszközök tudatos használata, valamint az egyéni és a közösségi felelősségvállalás fontossága.

 

A modern technológia szerves része a gyerekek életének, amely rengeteg lehetőséget nyújt számukra. Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy megtanulják, hogyan használják ezeket az eszközöket biztonságosan, tudatosan és egészségesen. A verseny legfontosabb üzenete, hogy a digitális világ és az egészséges életmód nem ellentétes fogalmak. A kihívás ráirányította a gyermekek figyelmét arra, hogy megtalálják az egyensúlyt a digitális és a valós világ között, támogatást nyújt abban, hogy boldogabb, egészségesebb életet éljenek.

 

Három kihíváson vett részt a több ezer diák

 

A program keretében a Gyulai Tankerületi Központ 30 iskolájában a múlt héten témaheteket tartottak, amelynek keretében úgynevezett okospróbákat hajtottak végre, amelyből két feladat mindenütt azonos volt.

 

A képernyőmentes kampány keretében plakátkészítő versenyt hirdettek, amelynek győztes alkotásaiból kiállítást szerveznek majd a március 28-i élménynapon, amelynek a gyulai Vigadó és a sportcsarnok ad majd otthont.

 

A második kihívást az OkosOlimpia jelentette, amelynek középpontjában az egészséges életmód és a digitális jóllét állt. A feladat abban segített, hogy a gyerekek könnyebben megtalálják az egyensúlyt a mozgás, a mentális egészség és a digitális eszközök tudatos használata között. Olyan akadálypályákat kellett teljesíteni, amelyben a fizikai feladatokhoz digitális kihívások, például kódolási feladat is társult.

 

A harmadik kihívás szabadon választott feladat volt. Az intézmények társas- és közösségi játékokat gondolhattak újra. Minikutatást végezhettek az online közösségi médiával kapcsolatos szokásokról, vagy képernyőmentes estét tarthattak a családok bevonásával.

 

Lola, a virtuális életmód-tanácsadó

 

A békési Dr. Illyés Sándor EGYMI-ben Lola, a virtuális életmód-tanácsadó volt a program arca. A diákok kutatási feladatokat végeztek, csapatmunkában okoseszközök segítségével sajátítottak el új ismereteket. Lola nagy hatással volt a gyerekekre, egyikük még azt is mondta: „Nem lehetne itt Lola év végéig?”

 

Nagy sikere volt a képernyőmentes estéknek

 

A Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskolában 320 diák és pedagógus vett részt a témahéten, amelynek programjait négy Egészségőrző tanulójuk állította össze. Az OkosOlimpián 151 alsós és 169 felsős diák teljesítette az állomásokat, miközben digitális eszközöket is bevontak a feladatokba. Nagy sikere volt a képernyőmentes estéknek, amelyben 39 család vett részt.

 

Teljesítették az okospróbákat

 

A Gyulai Dürer Albert Általános Iskola diákjai három okospróbát teljesítettek, készítettek plakátokat a digitális világ veszélyeiről, majd egy akadálypályán próbálták ki tudásukat, ahol a mozgás és a digitális technológia is szerepet kapott. Kérdőíves felméréssel feltérképezték diákjaik okoseszköz-használati szokásait.

 

A kódolás is szerepet kapott

 

A Sarkadi Általános Iskola Kossuth utcai Székhelyintézményében az OkosOlimpia keretében 7 akadályból 3 feladatban a kódolás kapott szerepet. Volt szóbeli iránykódolás, színkódolós pálya, sőt, a záró kihíváson humanoid robottal fekvőtámaszversenyben is részt vettek a tanulók.

 

Digitális kosárlabda dobásérzékelő tette még izgalmasabbá a feladatokat

 

A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában az OkosOlimpián a Nimbolo és a digitális kosárlabda dobásérzékelő tette izgalmassá a sportos feladatokat. Az újragondolt közösségi játék során megalkották a FITTINIK társasjátékot, amely mozgásos feladatokkal növelte a diákok fittségét.

 

Felmérést is készítettek

 

A Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégiumban az iskola egy kreatív pályaművel válaszolt arra a versenyfelhívásra, amely a digitális világ és az egészséges életmód egyensúlyára hívta fel a figyelmet. A diákok egy minikutatást is végeztek, amelyből kiderült, hogy a tanulók 50 százaléka napi 2-4 órát tölt képernyő előtt, és 9 százalékuk használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát a tanulás segítésére.

 

A gyerekek élvezték a programokat


Az intézményekben összességében úgy vélekedtek, a diákok nagyon élvezték a programokat, a pedagógusok pedig látták, hogy játékos formában mennyivel hatékonyabb az egészségtudatosság fejlesztése. A pályaművek közül szakavatott zsűri választja ki a legkreatívabb megoldást bemutató intézményeket, akik március 28-án a Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos! Élménynapon számolhatnak be a tapasztalatokról.


































A teljes bejegyzés megtekintéséhez kattintson ide.

 

Forrás: Beol.hu

Fotók: Beol.hu